رییس پلیس فتا البرز گفت: باتوجه به درپیش بودن عید سعید قربان ، برخی افراد متخلف در فضای مجازی با عنوان جمع آوری نذورات از احساسات مردم سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند که کاربران باید در این زمینه هوشیار باشند.
کد خبر: ۸۸۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 30 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ محمد اقبالی اظهار داشت: کلاهبرداران مجازی با ترفند جمع آوری کمک های مردمی به بهانه کمک به نیازمندان و یا اهدای هزینه خرید دام قربانی به خانواده های نیازمند اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی اضافه کرد: در این شرایط کلاهبرداران با ارسال پیامک و یا درشبکه های اجتماعی با اعلام شماره کارت و حساب درخواست واریز کمک های مردمی  کرده یا از طریق اعلام یک نشانی  اینترنتی مردم  را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و با کپی اطلاعات حساب و کارت بانکی این افراد اقدام به برداشت از حساب آنان می کنند.

اقبالی گفت: این افراد به انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند. 

وی یادآورشد که کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند  از طریق صفحه های معتبر معرفی شده رسمی  توسط مراجع ذیصلاح  اقدام نموده یا نذورات خود را به صورت نقدی به مراکز معرفی شده  پرداخت نمایند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند. 

اقبالی خاطرنشان کرد : این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت از آن ها اقدام می کنند. 

رییس پلیس فتا البرز گفت: کاربران برای واریز نذورات و کمک های خود به صورت مجازی از اصالت سایت و یا موسسه مربوطه  اطمینان حاصل کرده  تا زمینه ای  برای اهداف کلاهبرداران سایبری نشوند.

وی ازکاربران خواست برای هرگونه واریز کمک های مالی خود فقط از طریق سازمان ها و دستگاه های ذی ربط که توسط رسانه های رسمی اعلام شده اقدام کرده و از پرداخت های اینترنتی به خصوص از طریق شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

وی  بیان داشت: همچنین کاربران توجه داشته باشند که هنگام واریز کمک های خود به آدرس درگاه بانکی توجه شود تا با https آغاز و سپس نام بانک مربوطه را مد نظر قرار دهند.

کاربران درصورت مشکوک شدن به اخبارجعلی، لینک جعلی و دریافت پیامک های مشکوک با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا استان البرز با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ و یا سایت پلیس فتا گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار