رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت؛
این شایعات را درست می‌کنند تا مردم را نگران کنند و هر روز مشکلی برای مردم به وجود بیاورند. یک روز می‌گویند یک جای کشور را فروختند، بعد می‌گویند شرق کشور، سپس می‌گویند جزایر کشور را فروختند. از این شایعه درست کردن دشمنان تعجب نمی‌کنم. تعجبم این است در این بحران و مشکلات چطور گوشی وجود دارد که این شایعات را بشنود در حالی که اساسی ندارد.
کد خبر: ۸۸۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 29 July 2020

                                                   افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مجازات‌ شوند/ کالاهای مورد نیاز مردم به وفور وجود دارد/ قوای دیگر فقط نقد نکنند، پیشنهاد هم بدهند/ اقدام اخیر آمریکا مصداق بارز تروریسم هوایی است

 
تابناک گیلان/ رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: علی‌رغم تلاش‌های دشمن در سال جاری، جریان تولید در کشور افزایش پیدا کرده و همین موضوع نشان می‌دهد که دشمن نتواسته جریان تولید را در کشور متوقف کند.
 
به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه هشتم مردادماه سال ۹۹ در جلسه هیات دولت گفت: امروز کالاهای مورد نیاز مردم به وفور وجود دارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان در سال کنونی نسبت به قبل فعالیت بیشتری داشته‌اند و به جرأت می‌توان گفت که دشمن نتوانست جریان تولید را در کشور متوقف کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید در جریان تولید موضوع نظارت را جدی دنبال کنیم. در این مسیر وزارت صمت و دادگستری وظیفه سنگینی دارند.

روحانی گفت: اگر با سال گذشته مقایسه کنیم، می‌بینیم که فولاد ۱۰ درصد و آلومینیوم ۴۹ درصد بیشتر تولید می شود. ‌در تمام صنایع مهم ما تولیدات افزایش پیدا کرده است؛ یعنی دشمن نتوانسته کارخانه های بزرگ ما را تعطیل کند و حتی از سال گذشته کارخانه ها بیشتر کار می کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف در کشور بیان داشت: دشمن تلاش می‌کرد در کشور اختلاف ایجاد کند، اما با بیانات راهگشای رهبر انقلاب قوا در مسیر تعامل قرار گرفتند و این توطئه دشمنان نیز خنثی شد.

روحانی تأکید کرد: بنده معتقدم سایر قوا باید پیشنهادهای خود را ارائه کنند و تنها به بیان نقد صرف نپردازند.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

* این روزها، روزهای پربرکتی است که ما پیش روی داریم و همه این روزها که ما را در مسیر حق و حقیقت دعوت می کند امیدواری و اعتماد و توانمندی ما را افزونتر می کند.

* ما باید از شب عرفه و روز عرفه برای قدرت روحی بیشتر خود استمداد بطلبیم، مخصوصا جملات دعای معروف امام حسین (ع) در بیابان عرفات و دعایی که معمولا مومنین و معتقدین در روز عرفه آن را مرور و از آن استفاده و بهره‌برداری می‌کنند. 

{با بیان اینکه دعای عرفه مجموعه ای از معارف اسلامی است}: در این ایام ضمن این که ما مراسم را گرامی می داریم باید در شرایط امروز به پروتکل‌های بهداشتی توجه کنیم. ‌صبح امروز وزیر بهداشت نامه‌ای فرستاده که خواسته در روز عید قربان که معمولا برادران اهل سنت مراسم مفصل‌تری برقرار می کنند البته شیعیان هم همین مراسم را دارند همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، وگرنه دو مرتبه در مسیر شیوع این بیماری قرار می گیریم و مشکلات برای مردم و کادر درمانی دو چندان می‌شود.

* امسال حاجیان ما موفق نیستند که از مراسم عرفه در بیابان عرفات استفاده کنند و جزو اتفاقات نادری است که در تاریخ اسلام رخ داده است. کمتر ما شاهد چنین سالی بودیم که حاجیان و آنهایی که عاشق خانه خدا بودند، وظیفه دینی خود را انجام دهند امسال به دلیل شیوع این بیماری موفق نیستند و انشاءالله در منزل خود نورانیت را به دل های خود با مناجات و راز و نیاز با خداوند برمی گردانند.

* اساس این ایام و روزهایی که خداوند برای ما مقرر کرده است، حالا عید مسلمان‌ها و  وحدت مسلمان‌ها و روز نزدیکی با خداوند است که به تعبیر بعضی از علما می‌گویند عرفه روز آشتی با خداوند است و توبه حضرت آدم هم روز همین عرفه بود که پذیرفته شد. 

* این ایام ایامی است که در برابر همه توطئه‌هایی که علیه مردم و کشور ما بدخواهان طراحی کردند توانمندتر و قوی‌تر می‌شویم.

* از زمان اجرایی شدن قرارداد ایران با اوراسیا تا اواخر خرداد ماه، ۶۳ درصد صادرات ایران به کشورهای اوراسیا افزایش یافته است. علیرغم آنکه از اسفند کرونا را داشتیم و تاکنون با کرونا مواجه بوده‌ایم و مرزها عادی نیست، صادرات ایران افزایش یافته است.  

*{با بیان اینکه دشمن در عرصه اقتصادی ما را زمین نزده و نتوانسته صادرات ما را متوقف کند}: البته مشکلاتی هست که باید دست به دست هم بدهیم تا قابل حل باشد. بخشی قابل حل است و بخشی هم به خاطر تحریم و کرونا است؛ اما با نظارت دقیق از تولید تا مصرف نهایی، از ثبت سفارش تا تخصیص و تامین ارز، از سفارش به کشوری که می‌دهیم تا وقتی کالا وارد بندر می‌شود و از گمرک ترخیص می‌یابد و وارد به انبار می‌شود، اگر آن را مانند سایه دنبال کنیم، مشکلی نیست.  

* از طریق سامانه الکترونیک می‌توان نظارت و مانند سایه، کالا را دنبال کرد که چگونه کالا صادر شده، کالا وارد کشور شده و اکنون کالا کجاست و در بورس چقدر قیمت‌گذاری شده است.  

{با بیان اینکه کاری که تولیدکنندگان بزرگ ما انجام دادند، کار بزرگی بوده است}: مردم بدانند در هفت سال گذشته تولید فولاد در تمام زنجیره نسبت به تاریخ قبل ایران دو برابر شده است. از تمام مراحل یعنی از معدن، کنسانتره، گندله، فولاد و آهن اسفنجی دو برابر شده است. در پتروشیمی هم تولیدات ما در این هفت سال دو برابر شده است. تولید ما ۵۶ میلیون در سال ۹۲ بوده که تا آخر سال به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

  • شاهد حرکت خوبی در کشور هستیم. باید نظارت را در سطح کلان و خرد اضافه کنیم. وزارت صمت و دادگستری وظیفه نظارت بر بازار را دارند تا مقررات، قانون و چارچوب‌های قیمتی اجرا شود.  

روحانی:مگر می‌شود کوه را فروخت؟

 دشمن علاقه مند به جنگ بین قوا و اختلاف شده بود

{با بیان اینکه در هفته‌های اخیر دشمن راه‌های دیگری را در پیش گرفته است}: راه دیگر دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور است. اوایل امسال علیرغم کرونا، دشمن علاقه‌مند به جنگ بین قوا و اختلاف شده بود اما از این توطئه هم عبور کردیم. البته بیانات رهبری، دقت، سخنان و هدایت ایشان بر هر سه قوه نقش اساسی داشت.  

* امروز شاهد آرامشی در کشور هستیم و هیچ یک از قوا به دنبال حاشیه‌سازی نیستند. باید همدیگر را کمک و همکاری کنیم و اگر نکته‌ای هم می‌خواهند به ما گوشزد کنند، راه حل را هم پیش روی ما قرار دهند، وگرنه نقد خالی دردی را دوا نمی‌کند.

انفال را نمی‌شود وقف کرد

* مگر می شود انفال، بیابان، مرتع، جنگل، کوه، دریا و اقیانوس را وقف کرد؟ اگر به این راحتی بود همه اقیانوس های عالم را وقف می کردیم و درآمدش را در راهی می‌دادیم.  

* اساس وقف، مالکیت اول باید باشد؛ وقتی مالک اول نیست نمی‌شود وقف کرد. در بعضی از وقف نامه‌ها کاغذ قدیمی‌ها از بین رفته و موریانه خورده گفته از کوه فلان تا کوه فلان، از این کوه تا آن کوه ۱۰۰ کیلومتر را در راه خدا وقف کرده است. مگر مال اوست؟ هر کس که احیا کرده با احیا مالک می‌شود. 

با شایعات مردم را نگران می کنند

همچنین بر اساس گزارش ایرنا حسن روحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این موضوعات اشاره کرد؛

* این شایعات را درست می‌کنند تا مردم را نگران کنند و هر روز مشکلی برای مردم به وجود بیاورند. یک روز می‌گویند یک جای کشور را فروختند، بعد می‌گویند شرق کشور، سپس می‌گویند جزایر کشور را فروختند. از این شایعه درست کردن دشمنان تعجب نمی‌کنم. تعجبم این است در این بحران و مشکلات چطور گوشی وجود دارد که این شایعات را بشنود در حالی که اساسی ندارد.

* همه برنامه‌های دینی از روز عرفه و عید قربان تا عید غدیر خم و ایام محرم الحرام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

اگر پروتکل ها می گوید عزاداری محرم نباید ۲ ساعت بیشتر باشد، باید رعایت کرد

*‌ پروتکل اگر می گوید اجتماع و تراکم جمعیت در یک جا نباید باشد، نباید چنین باشد. اگر می گوید استفاده از ماسک و رعایت فاصله باید باشد، مراعات شود. اگر پروتکل می گوید نوشیدنی نباید خورد باید به آن عمل کرد. اگر طبق پروتکل روز عزا از ۲۰ روز، به سه یا چهار روز کاهش یابد باید گوش کرد و اگر گفته ساعت عزاداری  ۲ ساعت بیشتر نباشد، باید طبق آن انجام شود و همه باید مراعات کنند. الان مشخص است که عزاداری ماه محرم چگونه است و چند ساعت باید باشد.

* به آنانی که می خواهند عزاداری تعطیل شود، گفته می‌شود عزاداری تعطیل نمی‌شود. به آنانی که می‌خواهند از طریق عزاداری، عزاداری را زیر سوال قرار دهند و این عزاداری باعث بیشتر شدن موج بیماری شود  به آنها هم اجازه نمی‌دهیم. 

*‌ عاشقان امام حسین (ع) و آنانی که امسال هم مشعل عزای امام حسین (ع) را روشن خواهند کرد و به پا خواهند داشت خودشان بیشتر از همه مواظبت و مراقبت می‌کنند تا واجب شرعی را رعایت کنند. همه آنان می دانند اگر کسی آلوده است مراعات نکرد و موجب آلودگی دیگری شد، هم حق الناس را زیر.  پا گذاشته و هم دارای ضمان شرعی است. اینکه کسی مریضی خود را از خانواده و زن و بچه و همکاران پنهان می‌کند اینها ضمان شرعی دارد و خلاف مقررات شرعی و قانونی است. 

برای کسانی که پروتکل را مراعات نمی کنند، مجازات تعیین شود

* حتی اگر لازم است برای کسانی که پروتکل را مراعات نمی‌کنند، مجازات تعیین شود. به وزارت کشور  و وزارت بهداشت هم گفتم برای مواردی که لازم است مجازات تعیین کنند. البته این را گفتیم اگر کسی وارد اداره می شود و پروتکل را رعایت نمی‌کند، او را راه ندهند یا او را برگردانند و برای او غیبت بزنند.

* می توانیم برای متخلفان مجازات تعیین کنیم؛ بنابراین، به شایعات دامن نزنیم برابر آن بایستیم. صدا و سیما و رسانه‌ها هم آگاهی مردم را آنقدر بالا ببرند که گوشی شنوای این مسائل نباشد.

باید در برابر شایعات بایستیم

* اگر کارمند اداره‌ای وارد اداره‌ می‌شود و پروتکل‌ها را مراعات نکرده، وی را برگردانند و برای وی غیبت بزنند. این موارد مشخص شده ولی ما بالاتر از این هم می‌توانیم قدم‌های بعدی را برداریم و برای آنهایی که متخلف هستند، مجازات تعیین کنیم.

{با تاکید بر اینکه نباید به شایعات دامن زده شود}: باید در برابر شایعات بایستیم، صدا و سیما و رسانه‌ها آگاهی مردم را آنقدر باید بالا ببرند که گوشی شنوای این مسائل نباشد.

* دشمنان در مرحله دیگر کار دیگری را شروع کردند؛ در مجامع بین‌المللی قطعنامه‌ای علیه ما تصویب کردند و نگذارند ما به حقوقی که در توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ در زمینه پایان تحریم تسلیحاتی است، دست یابیم.

* از اینجا و آنجا گدایی می‌کنند به شرق و غرب می‌روند و در برابر این و آن خم می‌شوند و صبح تا شب مانند دلال از کاخ سفید راه افتادند از این کشور به آن کشور و با این تلفن و آن تلفن و تا امروز. الحمدالله هیچ موفقیتی به‌ دست نیاورند. اگر هم روزی موفق شوند ما پاسخ بسیار قاطعی به آنها می‌دهیم. البته در حال حاضر کم کم به سمت یاس می‌روند.

{با بیان اینکه اکنون دشمنان داستان دیگری را آغاز کرده اند}: آنها در آسمان بین‌المللی با گستاخی، شیطنت‌های خطرناک انجام می‌دهند. مگر می‌شود، ایکائو، شورای امنیت، سازمان ملل و کشورهای منطقه کجا هستند؟ کشورهایی که این تخلف در فضای آنها صورت گرفته و این پرواز به مقصد آنها بوده همه باید حرف بزنند.

آمریکا مرتکب تروریسم هوایی شده است

* مگر می‌شود در یک فضای کریدور آزاد بین‌المللی در یک روت مشخص هوانوردی یک جنگنده کنار هواپیمای مسافربری بیاید و مردم را در آسمان بترسانند. بدون تردید این تروریسم هوایی است. کسی که کنار یک هواپیمای مسافربری، جنگنده می‌فرستد یک کار تروریستی هوایی انجام داده و به عنوان یک تروریست با آن برخورد شود. ایکائو، شورای امنیت و کشورها باید با آن برخورد کنند.

{با تاکید بر این که این داستان‌ها از طرف آمریکا سابقه داشته است}: یک بار دیگر هم در سال‌های پایانی جنگ در سال ۶۷ دیدیم که چطور هواپیمای مسافری ما را به بهانه‌های واهی سرنگون کردند. از آنها این سابقه را داریم اما این که در فضای یک کشور دیگر مانند سوریه بیایند این غیرقابل قبول است.

* این شیطنت‌ها و این بازی‌ها همه برای این است که در برابر ایران هر راهی رفتند شکست خوردند.

ملت ایران در برابر دشمن تواضع نمی کند

* به سردمداران کاخ سفید می گوییم که یک راه بیشتر در برابر ایران برای شما وجود ندارد و آن اجرای حق و قانون و توافق و مقررات و جبران خسارت‌هایی است که به مردم وارد کردید یعنی این که شما راه دومی شما ندارید. اگر فکر می‌کنید ملت ایران در برابر فشارها و شیطنت‌های شما تواضع خواهد کرد اشتباه کردید. اگر فکر می کنید ما از حقوق خودمان دست برمی داریم این گونه نیست و اگر فکر می کنید مردم ما مایوس می شوند مردم ما مایوس نمی شوند.

* مردم در فضای ماه رمضان روحیه شان قوی‌تر شد. مردم ما در فضای ماه ذی حجه و محرم روحیه اشان قوی‌تر خواهد شد. راه ما ایستادگی، مقاومت، ‌ تولید، ‌ صادرات، نظارت و کمک به یکدیگر و مبارزه با آنهایی است که در شرایط سخت می‌خواهند سوء استفاده کنند.   

* من از همه کسانی که در تولید تلاش و ‌کار مردم را تسهیل می کنند ـ ما دیروز در یک جلسه فضای مجازی دیدیم اقدامات بسیار خوبی در زمینه سلامت، مالیات، قبوض آب و برق و گاز، سفته الکترونیکی و شروع کسب و کار انجام شده که از ۷۲ روز تقلیل به ۳ روز پیدا کرده و در  ۴ استان اجرایی و عملیاتی می شود ـ تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار