رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها حدود 80 درصد مردم البرز از ماسک استفاده می‌کنند، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستورکار مردم قرار گیرد چرا که شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا فاجعه بار است.
کد خبر: ۸۸۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 29 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» دکتر حسین کریم با بیان اینکه حدود 80 میلیون نفر از مردم کشور در نقاط قرمز کرونا زندگی می‌کنند، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان در موج دوم کرونا با مرگ و میر بیشتر بیماران و همچنان علائمی مواجه هستند که در موج اول بروز نکرده بود و این روند فشار کاری همکاران را مضاعف و آنها را بسیار خسته کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به وسعت درگیری بیماری کرونا در موج دوم، تصریح کرد: متاسفانه موج دوم کرونا هم از نظر وسعت درگیری و هم از نظر میزان کشندگی و علائم بسیار متفاوت‌تر از موج اول است.

وی با بیان اینکه حدود دو ماه دیگر وارد فصل پاییز شده و شاهد شیوع آنفلوآنزا هستیم، گفت: بدون شک همزمانی شیوع آنفلوآنزا و کرونا می‌تواند فاجعه به بار بیاورد، از این رو توصیه می‌شود شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌‍‌های ذکر شده تنها در صورت نیاز و اجبار از خانه خارج شوند.

کریم اضافه کرد: اگر مردم در رعایت فاصله اجتماعی اعمال کنند و نسبت به شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک بی تفاوت باشند، موج سوم کرونا بسیار شدیدتر از موج دوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در پیشگیری از شیوع کرونا تاثیر به سزایی دارد، یادآور شد: اگر ۸۵ درصد مردم این مساله را رعایت کنند تا چند هفته دیگر شاهد فروکش کردن شدت شیوع خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: البته در حال حاضر ۸۰ درصد البرزی‌ها ماسک می‌زنند و خروجی این کار تا نهایتا دو هفته دیگر مشخص می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک اگر مردم همچون موج اول پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، شاهد خالی شدن تخت‌های بیمارستانی و کاهش تعداد بیماران کرونایی خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار