فرماندار ویژه تنکابن با اشاره بر ایمن سازی رودخانه‌های این شهرستان گفت: هر ساله سیلاب خسارات مالی و اجتماعی سنگینی به تنکابن وارد می‌کند که ایمن‌سازی رودخانه‌ها را در اولویت طرح‌های عمرانی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 27 July 2020

فرماندار ویژه تنکابن با اشاره بر ایمن سازی رودخانه‌های این شهرستان گفت: هر ساله سیلاب خسارات مالی و اجتماعی سنگینی به تنکابن وارد می‌کند که ایمن‌سازی رودخانه‌ها را در اولویت طرح‌های عمرانی قرار می‌دهد.

 ایرنا ، سید امیر حسینی جو روز دوشنبه در جلسه پیگیری و هماهنگی پروژه های عمرانی شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد افزود: در حال حاضر سنگچین های خوبی در حاشیه رودخانه های این شهرستان به طول ۳۰ کیلومتر انجام شده اما اگر تزریق بتن صورت نگیرد تمامی انها دو باره تخریب خواهند شد.

وی اظهار داشت : برای دیواره سازی رودخانه ازارود بخش نشتا تاکنون چهار میلیارد تومان هزینه شده اما اگر برید عرضی احداث نشود در سیل بعدی دیواره خراب خواهد شد که به لحاظ اجتماعی زیر سوال خواهیم رفت.

حسینی جو خاطر نشان کرد : خط کشی ، نصب دوربین و ایمن سازی راه ها نیازمند اعتبارات ملی است و اگر این اتفاق نیافتد مشکلات موجود همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی به رانشی بودن برخی محورهای روستایی این شهرستان اشاره کرد و افزود : راه های ارتباطی روستاهای یوج ، تودارک ، بالابند ، حاتم سرا رانشی است که با ۱۵۰ میلیون قابل اصلاح است اما اگر این اتفاق نیافتد باید در آینده ده برابر آن را هزینه کنیم .

فرماندار ویژه تنکابن با بیان اینکه موضوع پایانه صادراتی بیش از یک دهه مطرح شده که باید تعیین تکلیف شود، افزود : در حوزه صادرات محصولات کشاورزی انسجام لازم در سطح استان وجود ندارد تا بتوانند با استانداردهای لازم محصولات را صادر نماییم که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

به گفته حسینی جو ، صدور مجوز برای قرنطینه محصولات کشاورزی غرب مازندران بویژه کیوی و صدور پروانه تاسیس و بهره برداری گل و گیاه در فضای بسته باید شهرستانی انجام شود که در این زمینه نیاز به تفویض اختیار هستیم.

وی یادآور شد : مخالف تغییر کاربریها هستیم اما قوانین موجود بازدارنده نیست و در این زمینه دور باطل می زنیم.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن با ۴۹ درصد جمعیت روستایی در غرب مازندران واقع است.

احداث کنارگذر رامسر مطالبه مردم

فرماندار رامسر نیز در جلسه امروز بر ضرورت احداث کنارگذر در این شهرستان تاکید کرد و گفت : این موضوع از خواسته های به حق مردم است که باید اقدامات لازم جهت تحقق آن صورت گیرد.

محمد آزاد با بیان اینکه تعریض برخی پل های این شهرستان همچون پل نسارود و چالکرود نیاز به اعتبارات ملی دارد ، افزود : در برخی از روستاهای حوزه کوهپایه با مشکل رانش زمین مواجه هستیم که باید برای رفع این معضل نگاه ویزه ای صورت گیرد.

وی ایجاد راهدارخانه دهستان اشکور ، تجهیز ناوگان راهداری ، آسفالت روستاهای گرسماسر با قیر یارانه ای به طول ۶۰۰ متر و احداث دیواره حفاظتی دهستان اشکور را از خواسته های مردم منطقه برشمرد.

ادارات اجاره نشین در عباس آباد

فرماندار عباس آباد نیز در این جلسه گفت : در این شهرستان هشت پل نیاز به تعریض داشت که در حال حاضر تعریض ۲ پل در دستور کار قرار گرفت و ۶ پل دیگر که وضعیت مشابهی دارند نیازمند اعتبارات ملی است.

عباسعلی شیرینی همپا بهسازی راه دسترسی و پل شهرک صنعتی این شهرستان را ضروری دانست و افزود : این شهرستان فاقد اداره راهداری و حمل و نقل جاده است و در مرحله نمایندگی هستیم که باید مستقل شود.

وی اظهار داشت : بسیاری از دستگاه های اجرایی این شهرستان اجاره نشین هستند که باید برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

شیرینی همپا با بیان اینکه رودخانه های این شهرستان نیاز به لایروبی دارند ، خاطر نشان کرد : در رودخانه کاظم رود تمامی برید ها شکسته شده و برای احداث مجدد ان وحدت رویه بین دستگاه ها وجود ندارد.

در این نشست معاون عمرانی استانداری مازندران و جمعی از مدیران شهرستانهای عباس اباد ، تنکابن و رامسر حضور داشتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار