مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در مورد نرخ بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، ما در کشور رتبه اول را داریم اولی که با دومی خیلی فاصله دارد.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 27 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،حسن عزیزی امروز در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی تعاون کار و رفاه اجتماعی که با حضور حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد بر افزایش اشتغال در استان تاکید داشت.

وی با بیان اینکه جوانان جویای‌کار و دانش‌آموخته بیشترین صدمه را از تاثیرات کرونا دیده‌اند، اضافه کرد: در مورد نرخ بیکاری جوانان تحصیل‌کرده ما، در کشور رتبه اول را داریم اولی که با دومی خیلی فاصله دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اظهار امیدواری ادامه داد: با تدوین سند اشتغال استان کرمانشاه امید است نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی راهکار کاهش نرخ بیکاری در میان دانش‌آموختگان دانشگاهی را مهارت آموزی دانشجویان در رشته های فنی و حرفه ای همسو با رشته دانشگاهی دانست

حیدری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه، اظهار داشت: وضع اشتغال استان‌های حاشیه کویری کشور بسیار بهتر از استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با این همه جاذبه‌ها و ظرفیت‌های تاریخی طبیعی اقتصادی و مرزی نتوانسته در ایجاد اشتغال موفق عمل کند، دلیل آن این است که در استان‌های دیگر تصمیم مدیران و فعالیت‌های جامعه هدفمند و برنامه محور است اما در کرمانشاه چنین نبوده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی در خصوص سامانه گرمسیری در غرب استان کرمانشاه، گفت: مطالعات اولیه این سامانه برای 105 هزار هکتار از زمین ها در حوزه گرمسیری و سردسیری بسیار خوب بوده که واقعا اگر تحقق پیدا می‌کرد یک انقلاب برای تولید ثروت و قدرت در حوزه اقتصادی و اشتغال استان بود.

وی گفت: به دلیل اینکه طی 10 سال گذشته تا یکی دو سال گذشته با کمال تاسف این طرح از مسیر اصلی منحرف شد، البته تلاش می‌کنیم آنچه که حق استان است و آنچه وعده داده شده حتما تحقق پیدا کند.

حیدری، بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری استان، امکان پرورش و تامین 20 درصد از دام کشور و فعال شدن 6 مرز رسمی استان نظیر شوشمی، شیخ‌صله و بازارچه مرزی تیله‌کو را در ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد که با جدیت پیگیری می‌شوند.

محمدی، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه نیز از کارگاه‌های و برنامه‌های آموزشی مشترک این اداره‌کل با سایر دستگاه‌ها و نهادها برای مهارت‌آموزی و کاهش نرخ بیکاری در جامعه خبر داد و خاطرنشان کرد»: علاوه بر این کار چند کار مشخص همچون مرکز آموزش تولید پوشاک تخصصی، راه‌اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور را با کروناهمکاری سازمان فنی حرفه‌ای تا از تمرکز و تجمع مربیان در سطح تهران جلوگیری کنیم و همچنین احداث یک مدرسه هتل‌داری و آموزش هتل‌داری با همکاری میراث فرهنگی و بخش خصوصی را در برنامه داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار