کد خبر: ۸۸۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 27 July 2020

 

آرش سیف اللهیان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال با رفع تصرف حریم رودخانه ها یک هکتار از حریم رودخانه ها برای جلوگیری از سیلاب آزاد شد و سه مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز در حریم دریای خزر شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۲۵ کیلومتر از انهار و هفت و نیم کیلومتر از بستر رودخانه ویرمونی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال لایروبی و چهار دستگاه پمپ و کابل برق، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برای چاه های کشاورزی خریداری شده است.

وی ادامه داد: از آب بندان های آستارا برای آبیاری حدود ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استفاده می شود و برای بازسازی چاه های عمیق، به تجهیزات مکانیکی نیاز داریم و امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم، کمبود تجهیزات برطرف شود.

مدیر اداره منابع آب آستارا از شهروندان خواست از حفاری و بهره برداری از چاه های غیرمجاز، تغییر نوع مصرف آب چاه های مجاز و تغییر محل چاه ها خودداری کنند.

از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آستارا، سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار است و از ۶ هزار بهره بردار این شهرستان نیز سه هزار نفر به تولید برنج مشغول هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و هفت رشته رودخانه در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار