مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه هیئت‌ها برای برگزاری مراسمات محرم در فضای باز آماده باشند، گفت: مراسمات محرم امسال پرشورتر و بارعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد.
کد خبر: ۸۸۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 26 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام مهدی ولائی برحق در مجمع مداحان شاخص استان البرز اظهار داشت: دو هدف اصلی جلسه انتخاب منتخب مجمع مداحان شاخص استان و چگونگی مراسمات پیش رو در ایام شیوع بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه در استان ظرفیت‌های ویژه، بالقوه، وسیع و گسترده ای در حوزه مداحی و هیئات مذهبی وجود دارد، افزود: مداحان استان البرز در کمال سلامت اخلاق، رعایت حرفه‌ای‌گری و با اتحاد فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به در پیش بودن مناسبت‌هایی مانند عیدغدیر، روز عرفه و برنامه‌های محرم، بیان کرد: در راستای برگزاری این برنامه‌ها علیرغم وجود بیماری کرونا سیاست‌هایی تعیین شده است.

ولائی برحق با اشاره به اینکه در مجمع جامعه مداحان مشکلات، آسیب‌ها و فرصت‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: این مباحث و تصمیم گیری‌ها باید بصورت درون صنفی شناسایی و مرتفع شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی توسط مداحان، تصریح کرد: نمایندگان مداحان باید ظرفیت‌های فرهنگی را شناسایی و برای بهبود وضعیت تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با عنوان اینکه این مجمع می‌تواند در حوزه‌های مختلف در جامعه تصمیم گیری‌های خوبی انجام دهد، خاطرنشان کرد: شناسایی و تایید صلاحیت مداحان  توسط این افراد منتخب می‌تواند انجام گیرد.

ولائی بر حق با بیان اینکه باید هیات‌ها برای برگزاری مراسمات محرم آمادگی داشته باشند، اظهار کرد: برنامه‌های ایام محرم با اجرای پروتکل‌های بهداشتی پر شور تر از همیشه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که باید رعایت شود برگزاری مراسمات در محیط‌های باز است، افزود: نباید برگزاری این برنامه‌ها زمینه ای برای حمله رسانه‌های معاند شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز  با بیان اینکه در استان 100 هیات شاخص وجود دارد، بیان کرد: در صورت ابلاغ نحوه برگزاری برنامه‌های محرم اجلاسیه ای با حضور این هیات‌ها در استان برای اجرای بهتر روند برنامه‌ها برگزار می‌شود.

ولائی بر حق با اشاره به اینکه برنامه روز عرفه و عید غدیر رزمایش خوبی برای آمادگی هیات‌ها جهت برگزاری برنامه‌های محرم است، عنوان کرد: هیات‌ها باید برای اجرای برنامه‌ها در فضای آزاد ظرفیت سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه برای توزیع نذورات نیز در حد امکان در قالب بسته‌های غذایی انجام شود، گفت: در صورت طبخ غذا باید این‌کار در آشپزخانه‌های بهداشتی و با رعایت پروتکل‌های صورت گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار