معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تبریز گفت: اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش دبی آب اختصاصی از سد نهند، به عنوان یک برنامه میان مدت برای رفع مشکل آب تبریزدر دست اقدام است.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 24 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، احمد اسدی امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تبریز با حضور اعضای شورا و با دستور کار بررسی چالش های منابع آب شهرستان و ارائه راهکارهای لازمه با اشاره به مشکل آب شهرستان تبریز و ضرورت ایجاد تحولات بنیادین و مطابق با الگوهای روز دنیا در مصرف آب اظهار داشت: با توجه به مصرف بیش از ۹۰ درصد منابع آب کشور در حوزه کشاورزی، باید استفاده از روش های نوین آبیاری، ترویج کاشت گیاهان مقاوم به کم آبی، کشتهای گلخانه ای، لوله گذاری از سر چاه تا مزرعه و لحاظ مدیریت آب مجازی در اولویت طرح های کشاورزی شهرستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال آب ارس به تبریز از برنامه های بلند مدت برای رفع مشکل آب تبریز بوده و باید انتقال آب از سد میانه به عنوان پدافند غیرعامل و خط پشتیبانی مدنظر قرار گیرد. ضمنا اجرای برنامه های میان مدت و کوتاه مدت باید با سرعت بیشتر انجام شود که اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش دبی آب اختصاصی از سد نهند، به عنوان یک برنامه میان مدت در دست اقدام است.

اسدی افزود: ادارات متولی باید جایگزینی آب اختصاصی به صنایع، شناسایی و برخورد با چاههای غیرمجاز، اصلاح شبکه، فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف بهینه آب و سایر اقدامات مرتبط را به عنوان راهکارهای کوتاه مدت در دستور کار قرار دهند و در همین زمینه اداره امور آب و فاضلاب شهرستان را مکلف کرد ضمن اقدام عملیاتی عاجل در این خصوص، ظرف مدت یک ماه قابلیت اجرایی نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مجاز آب را بررسی و در مسیر چاه های واقع در دره لیقوان اجرایی و نتیجه را به شورای حفاظت از آب شهرستان اعلام کنند.

لازم به ذکر است که تعداد یک هزار و 567 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان تبریز وجود دارد که تعداد ۱۰۹ حلقه از آنها در طول سال ۱۳۹۹ مسدود شده و مابقی در دست شناسایی و طی مراحل اداری و قضایی هستند.

 شرکت آب و فاضلاب برای نقاط مختلف تبریز برنامه قطعی آب می دهد و ساعت ها آب در شهر تبریز قطع می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار