کد خبر: ۸۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 02 September 2015

اعضای شورای اسلامی کمالشهرشامگاه سه شنبه در نشستی با حضور مردم ، خبرنگاران ونماینده فرمانداری کرج به طرح سووالات خود در شهردار این شهر پرداختند.

به گزارش ایرنا دراین نشست موافقان ومخالفان استیضاح شهردارکمالشهرنظرات خود را بیان کردند.

حسین قهرمانی رییس شورای اسلامی کمالشهر ازموافقان استیضاح شهردار گفت: قبل از برگزاری نشست استیضاح ، در جلساتی طرح سووال از شهردارکمالشهر صورت گرفت که باقانع نشدن اعضای سووال کننده این نشست استیضاح طبق قانون شورایی شکل گرفت.

پس ازاین اظهارات رییس شورای اسلامی کمالشهر، کلیپی درخصوص سووالات برخی اعضای شورا شهرداربرای حاضران پخش شد که دراین کلیپ به ساخت و سازهای غیرمجاز، مشکل زباله ها ، عدم سکونت شهردار کمالشهرو دیگرمسائل و مشکلات پرداخته شد.

میثم یوسفی سخنگوی شورای اسلامی کمالشهر نیز قبل ازطرح سووالات به برخی مشکلات در کمالشهر اشاره کرد.

مهرداد ترابیان شهردار کمالشهر درسخنانی از اعضای شورای اسلامی شهر به خاطر استیضاح وی تشکرو قدردانی کرد و گفت: برگزاری چنین نشست هایی موجب می شود تا بیشترازپیش توجه و خدمت به این شهر صورت بگیرد.

وی افزود: خودرا موظف می دانم درهرلحظه ای نمایندگان در شورا سووال داشته باشند در نشست های مختلف پاسخگو باشم .

میثم یوسفی سخنگوی شورای اسلامی کمالشهر گفت: ماه گذشته 11 سووال ازشهردار کمالشهر مطرح شده که انتظار پاسخ از سوی شهردار داریم.

وی در خصوص محل سکونت شهردارکمالشهر سووال کرد که ترابیان در جواب گفت :در مکاتبات قبلی در این خصوص توضیحاتی ارائه شده و مدارکی نیز دراین زمینه به شورای اسلامی شهرارسال شده است.

ترابیان با ارایه قرارداد استیجاری محل سکونت خود درکمالشهر اظهار داشت : اینکه می گویند محل سکونت من جایی بجز کمالشهر است، واقعیت ندارد.

وی اظهار کرد: بامجوز شورای اسلامی کمالشهر این ملک را اجاره کرده ام .

وی در خصوص کلیپی که ازسوی اعضای شورای اسلامی شهر کمالشهر در این جلسه به نمایش درآمد انتقاد کرد و گفت: این کلیپ توهین به شعورمردم کمالشهراست زیرا زمانی که باکس زباله ها پر بوده فیلمبرداری شده است.

وی اظهارکرد: به جای اینکه به مشکلات اساسی این شهر پرداخته شود به جزییات می پردازند که این کارها اخلاقی نیست و سندی دال بر کم کاری به صورت قانونی و مستند وجود ندارد .

ترابیان درخصوص ساخت و سازهایی که در کلیپ مذکوربه نمایش گذاشته شد، گفت: این ساخت سازهای غیرمجاز معلوم نیست درچه زمانی انجام شده حالا این را به من نسبت می دهند.

رییس شورای کمالشهر به عنوان مخالف سخنان شهردار اظهار داشت: براساس قانون شهرداری موظف است برای شهردارمحل اسکان تهیه کند و به همین خاطر مبلغ 50 میلیون تومان اختصاص یافته است.

فهیمه کمالزاده عضو دیگر شورای اسلامی کمالشهر به عنوان موافق سخنان شهردار گفت:

شهردارپیشین درکمالشهرساکن نبود و من به عنوان رییس وقت شورا بارها مکاتبه کردم که محل اسکان شهردار درکمالشهر باشد اما همین اعضای موافق استیضاح در آن زمان اعتقادی به سکونت شهردار درکمالشهر نداشتند و جلوی مکاتبات من راهم در این خصوص گرفتند.

وی افزود: اکنون چه اتفاقی رخ داده که باید محل سکونت شهردار درکمالشهر باشد.

وی با بیان اینکه بدون اطلاع قبلی و سرزده به منزل شهردار در کمالشهر رفته، گفت:چرا قانون را فقط برای مطامع شخصی تفسیر می کنیم .

کمالزاده در خصوص نمایش کلیپ اظهار کرد: این کلیپ به شدت مرا ناراحت کرد، چرا که ادعاهای برخی اعضای شورا واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: در شورای شهر کمالشهر هر وقت خواستیم صحبت کنیم گفته اند اخلال درجلسه است ساکت شو این درحالی ست که حق قانونی ما است که حرف بزنیم.

مهرداد ترابیان شهردار کمالشهر گفت: برخی از سووالاتی که اکنون مطرح می شود، با سووالات قبلی مغایرت دارد واین کار به لحاظ قانونی دارای اشکالاتی است .

عدم توجه و پاسخگویی به نامه ها و اجرایی نکردن سیاست های شورا، عدم روشنایی برخی معابر، ناتمام ماندن پروژه بلوار شورا ، عدم بهره برداری ازبازار روز خردمدشت و شرکت نکردن شهردار در جلسات شورای اسلامی کمالشهراز دیگر سووالاتی بود که میثم یوسفی سخنگوی شورای اسلامی کمالشهر ازشهردار پرسید.

یکی از اعضای شورای اسلامی کمالشهر به عنوان موافق استیضاح شهردارگفت:بازارچه می تواند برای شهر درآمدی پایداربه همراه داشته باشد و چرا جاده قزلحصار که برای مسافران در این مسیر احتمال آسیب جانی در بردارد به آن رسیدگی نمی شود.

محمد اسدی عضو دیگر شورا به عنوان مخالف استیضاح در خصوص حضور شهردار در صحن علنی و کمیسیون های شورای اسلامی کمالشهر اظهار داشت: شهردار در جلسات دعوت نمی شد و مستندات آن وجود دارد.

حسین قهرمانی رییس شورای شهر دراین خصوص گفت: به لحاظ قانونی شهردار موظف است مصوبه بگیرد و در جلسات کمیسیون ها حضور یابد اما به دلایلی از حضور شهردار در جلسه رسمی شورا جلوگیری شده است.

عباس رستمی عضو دیگر شورا در خصوص غرفه های بازار روز درکمالشهر گفت: دراین خصوص شهردار و اعضای شورا مقصر هستند .

فهیمه کمالزاده عضو شورا بیان داشت: بارها شهردار درپشت در جلسات شورا معطل ماند و برخی اعضا اجازه حضور او در نشست ها نمی دادند.

ترابیان شهردارکمالشهر در خصوص حضورش در نشست های شورای شهر گفت:من هیچ اصراری به حضور درجلسات شورا ندارم اگرمن را به جلسات شورا دعوت نمی کنید چرا در این خصوص طرح سووال می کنید؟

وی با بیان اینکه در کدام شهر لوایح و پرونده های مردم درجلسه ای که بدون حضور شهردار است بررسی می کنند، گفت: طبق قانون دستور جلسه را 24ساعت قبل به شهردارمی کنند اما در کمالشهر چنین نیست.

ترابیان ، علت رد شدن برخی پرونده ها در صحن شورا را نداشتن اطلاعات کافی برخی اعضای شورای اسلامی کمالشهر دانست.

وی افزود: شهردار لایحه ای که به شورا می دهد باید از لوایح دفاع کند .

وی در خصوص روشنایی معابر گفت: وظیفه روشنایی معابر طبق قانون بر عهده اداره برق است اما به خاطررفاه مردم قرارشد شهرداری 50درصد هزینه ها را پرداخت کند که هنوز شورا مجوز آن را ابلاغ نکرده است.

وی در خصوص تعطیلی کتابخانه این شهر اظهارداشت: کلید این کتابخانه را به متولیان آن داده ام اما به خاطر نبود بودجه بازگشایی نشده که این مشکل به شهرداری برنمی گردد.

ترابیان در خصوص بازگشایی بازار روز کمالشهر گفت: قرار شد این بازار از طریق مناقصه به چرخکی ها واگذار شود اما چرخکی پیدا نشد و به ناچاردرب آن را برای فعالیت مردم باز گذاشتیم .

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر گفت: اگر دلتان برای مردم می سوزد چرا به لوایح رای ندادید؟ این مانند کسی است که پایش را می بندند و به او می گویند راه برو.

حسین قهرمانی به عنوان موافق استیضاح در خصوص شرکت شهرداردر جلسات کمیسیون ها اظهار داشت: شهردارا برابر قانون باید در کمیسسیون ها حضور پیدا کنید ، اگر در کل ایران این کار را کرده اند اشتباه است و قرار نیست که ما هم اشتباه کنیم .

وی ادامه داد: نباید درصحن علنی شورا حضور پیدا کنی چرا که درصحن علنی حتی نمی شود دو لایحه را بررسی کرد .

سووال چهارم سخنگوی شورا از شهردارعدم نظارت و توجه کافی به امورعمرانی، بهداشتی، خدمات شهر، فضای سبز و غیره بود.

حسن قنبر زاده به عنوان موافق استیضاح شهردار دراین نشست گفت: باید ازپارک آزادگان

کمالشهر به عنوان یک منبع درآمد پایدار استفاده شود، مردم نیاز به پارکینگ دارند.

محسن افشار عضو مخالف استیضاح شهردار کمالشهراظهار داشت: شهردارلایحه ساماندهی سکوی زباله را به شورا فرستاد اما این لایحه در صحن شورا رای نیاورد تا این جا شهردار کار خودش را کرده است.

وی گفت: مشاورینی که برای امور شهر توسط برخی اعضای شورا به کار گرفته می شوند وقت آنان صرف مشاوره های شخصی این آقایان می شود.

علی خانپورعضو موافق استیضاح دراین نشست بیان داشت: این ایراد به شهردار وارد است که چرا شما ازموافقان خود در شورا فقط برای صرف شام دعوت می کنید؟

وی افزود:از کافی شاپ شهرداری ، پارک و غیره می شود درآمد پایدار درحد یک میلیارد تومان کسب کرد و ازمحل کسب آن می شود آسفالت معابر را انجام داد.

خانپور خطاب به شهردار کمالشهر گفت : شما کار عمرانی انجام نداده اید، پارکینگ هایی داریم که قابل استفاده است اما در آنها بر روی مردم بسته است .

رمضان شهبازی دیگرعضو شورا و مخالف استیضاح شهردار اظهار داشت: برای جانمایی مکان سکوی زباله با اعضای شورا و شهردار به بازدید رفتیم و قرار شد شهردار لایحه بفرستد تا سکوی زباله را به منطقه دیگر انتقال دهیم اما این لایحه درصحن شورا رای نیاورد.

وی با اشاره به اینکه می بایست در ابتدا زمینه را برای کار شهردارفراهم کنیم گفت: پس از آن از شهردار باید کار عمرانی خواست چرا که باید ابتدا راهکار ازسوی اعضای شورا داده شود.

شهردار کمالشهردر پاسخ به سوولات مطروحه گفت: هیچ وقت فرصت نشد تا طبق قانون دو برابر دیگران صحبت کنم.

وی ادامه داد: از اینکه این چنین سوولاتی از من پرسیده می شود خوشحالم چرا که مساله چایخانه موضوع بزرگی نیست و نمی تواند برای این شهر درآمد پایدار باشد.

وی افزود:پروژه های میلیاردی است که شما رد می کنید درآمد پایدار درلایحه دو فوریتی است که چهار میلیارد تومان برای شهر نفع داشت که بعد از دو ماه بررسی می شود ودر آخر نیزرد شد.

وی در خصوص زباله ها گفت:چنین چیزی که زباله دربین دو مدرسه واقع است واقعیت ندارد و این سکو از 13سال پیش و با مصوبه شورای کمالشهر در این منطقه به وجودآمده است و مربوط به دوران مسوولیت من نیست و ما پیگیری کردیم زمین پیدا شد اما خودتان آن را کردید.

وی در خصوص پارکینگ گفت: اکنون یک پارکینگ بزرگ و چند منظوره درکمالشهردرحال ساخت است.

ترابیان گفت: قرار بود یک زمین در منطقه پرتراکم شهر به پارکینگ اختصاص یابد که نمازگزاران نیز ازآن استفاده کنند که شورا آن را رد کرد .

وی افزود: احداث پارکینگ درسطح شهر یکی از ضروری ترین پروژه ها است که اگر شورا مصوب کند به زودی اقدام به عقد قرارداد باپیمانکار خواهم بود.

شهردارکمالشهر اظهارکرد: اکنون پروژه های عمرانی دراین شهر فعال است علی رغم اینکه شهرداری درآمد ندارد و با رکود اقتصادی مواجه است، کار انجام می شود اگر می خواهید کار در شهر صورت بگیرد می بایست شهردارراحمایت کنید.

- پارک هایی که در بودجه مصوب شده است اکنون درحال احداث است .

وی گفت: بودجه آسفالت سال گذشته درآخرپاییز به اتمام رسید و 18هزارتن آسفالت درمعابر شهر پخش شد ، از شما بودجه اضافه خواستم که قبول نکردید .

ترابیان اظهار داشت : طبق قانون قبل از طرح سووال باید با شهردار در این زمینه صحبت شود اما اعضا هرچه می خواهند می گویند.

ادامه استیضاح شهردار کمالشهر به عصرچهارشنبه موکول شد.

کمالشهر با 130 هزار نفر جمعیت در غرب کرج واقع است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
با سلام خسته نباشي
جايه اضافه كردن سرعت گيرها خواهشن به اسفالت كهنه و چاله ها رسيديگي كنيد
باتشكر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار