مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در مرکز استان گفت: منابع تامین آب شهر کرمانشاه پایدار نیست و طرح اساسی و بلند مدت در این راستا طرح آبرسانی از سد گاوشان است.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 21 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، علی‌رضا کاکاوند امروز در جمع اصحاب رسانه در رابطه با گله‌مندی شهروندان کرمانشاهی در خصوص قطعی و افت فشار آب، اظهار داشت: کلا در فصل تابستان به علت گرمای هوا مصرف آب زیاد می‌شود که امسال علاوه بر این موضوع بحث کرونا ویروس نیز اضافه شده که این دو دلیل (گرمای هوا و کرونا) با بالا بردن مصرف آب، مشکلاتی را برای شرکت آب و فاضلاب و مردم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه با کمبود منابع آب مواجه است، ادامه داد: منابع تامین آب شهر کرمانشاه پایدار نیست و طرح اساسی و بلند مدت در این راستا طرح آبرسانی از سد گاوشان است که همکاران در شرکت آب منطقه‌ای زحمت آن را برعهده دارند که امیدواریم تا پایان سال این پروژه به نتیجه برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با پیش‌بینی مسائل و مشکلات در این راستا، حدود یک ماه پیش جلسه با حضور استاندار برگزار کردیم که مصوب شد که شرکت آب و فاضلاب بیش از ۱۰ حلقه چاه را در سطح شهر حفاری کند علاوه بر آن تعدادی چاه را از دستگاه‌های دیگر اجاره کند و همچنین با شناسایی انشعابات غیرمجاز متعدد پرمصرف، تا حدودی مشکلات کم‌آبی را حل کند.

وی تصریح کرد: کار بلافاصله شروع شد پنج دستگاه حفاری در سطح شهر با کار کارشناسی شده، نقاط را شناسایی و حفاری را آغاز کردند، سه عدد از این چا‌ه‌ها تا پایان هفته وارد مدار می‌شود علاوه بر این شهرداری پنج حلقه چاه را به شرکت آب و فاضلاب در راستای افزایش فشار آب برخی از مناطق واگذار کرده است.

کاکاوند اضافه کرد: ۱۵ حلقه از چاه‌‌های قدیم که هر کدام به دلیلی از مدار خارج شده بودند را وارد مدار کردیم و توانستیم در مجموع ۴۸۰ لیتر بر ثانیه به تولید آب شهر کرمانشاه اضافه کنیم.

وی با اشاره به شایعاتی از جمله اینکه با حفر چاه شهر کرمانشاه دچار فرونشست می‌شود، گفت: مردم به این مسائل گوش ندهند حفر چاه‌ها کارشناسی شده است و میزان برداشت آب از آن‌ها کاملا مشخص است و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

این مسؤول اضافه کرد: در تاریخ ۲۲ خردادماه که هنوز گرمای هوا به شدت این روزها نبود، ۱۶ منطقه در شهر کرمانشاه در روز دچار قطعی آب بود و خیلی از مناطق هم شب‌ها به طور کامل آب قطع می‌شد، ولی امروز در طول روز خوشبختانه یک محله قطعی آب دارد که تا دوسه روز آینده حل می‌شود و قطعی آب شبانه هم از هفت ساعت الان به ۳.۵ تا چهار ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: آب برخی از مجتمع‌ها که شهروندان اعلام قطعی می‌کنند، قطع نیست در طبقه همکف آب هست، مجتمع‌های آپارتمانی باید پمپ و مخزن داشته باشند متاسفانه در اکثر جاها که مشکل از نظر قطعی آب دارند به مشکل نبود پمپ و مخزن آب برمی‌گردد در این راستا شرکت از ساکنان این مجتمع می‌خواهد پمپ و مخزن را بگذارند و هر کمکی که از نظر فنی می‌خواهند دریغ نخواهیم کرد، پمپ مخزن از الزامات است باید حتما نصب شود.

کاکاوند تصریح کرد: مصرف آب در شهر کرمانشاه بالا است به اندازه یک شهر حدود 3 میلیون نفری آب تولید می‌کنیم، اما متاسفانه شاهد قطعی و افت فشار هستیم که به فرسودگی شبکه‌ها و هدر رفت که در این راستا داریم و عدم رعایت الگوی مصرف بر می‌گردد.

وی ادامه داد: در پایان خردادماه ۲۱ درصد اضافه بر مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم این عدد الان به ۱۸ درصد رسیده و این کاهش سه درصدی نشان از همکاری مردم دارد، ولی همین عدد ۱۸ درصد افزایش مصرف خیلی بالا است که همراهی و همت بیشتری را می‌طلبد تا بتوانیم تابستان را سپری کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه موضوع قطعی آبی و بی‌آبی را غیرقابل تحمل دانست و با عذرخواهی از مردم، ادامه داد: همکاران ما با تمام توان و شبانه‌روز پای کار هستند برخی از قطعی‌ها به فرسودگی تجهیزات و خراب شدن آن نیز برمی‌گردد که سریع برای تعمیر آن‌ها اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حلقه‌های چاه را وارد مدار کنیم اوضاع بهتر می‌شود از شهروندان خواست هرگونه پیشنهاد، انتقاد، قطعی آب، شکستگی و... را به سامانه ۱۲۲ گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار