رییس شورای اطلاع رسانی استان البرز با اشاره به اینکه دشمن مسایل اقتصادی ما را نشانه رفته است گفت: دشمنان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد و معیشت مردم هستند.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 21 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» نورمحمد فردی در شورای اطلاع رسانی استان البرز با بیان اینکه امروز توجه به امور اقتصادی و معیشتی مردم ضروری تر از هر زمان دیگر است، تاکید کرد: عده ای امروز در میدان دشمن  بذر ناامیدی می پاشند که این خطر بزرگی است.

وی تاکید کرد که امروز با پیشرفت و رشد روزافزون مسائل و بسترهای علمی، ارتباطی و فضای مجازی، دنیا از شرایط یک دهکده کوچک به یک محیط و کلونی ارتباطی بسیار پیچیده و کوچکتر تغییر شکل داده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده درست و مثبت از فضای مجازی برای اعتلای نظام اسلامی و امید آفرینی در جامعه بیان داشت: به همین منظور از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی امور رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها توقع می‌رود نظارت خود را بر فضای مجازی بیشتر کرده و این بخش را رصد و مراقبت بیشتری کنند.

فردی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای نظام و دولت برای ایجاد روحیه نشاط و امید آفرینی در جامعه اظهار داشت:‌ انتظار می رود اصحاب رسانه این قبیل اقدامات دولت و خدمات نظام را بر اساس آمارهای مقایسه ای برای تنویر افکارعمومی تبیین و تشریح کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی البرز در تشریح مهمترین اقدامات نظام و دولت در استان البرز که بدون تردید با پیگیری و جدیت استاندار و نماینده عالی دولت در این استان رقم خورد اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه تنها با معافیت مالیاتی در شهرک صنعتی اشتهارد زمینه فعالیت بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی جدید فراهم گردیده که بدنبال آن حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی راه اندازی مترو هشتگرد – کرج با حضور رییس جمهوری ، دوطرفه شدن ریل راه آهن کرج – قزوین برای سهولت مسافرتهای ریلی و احداث بزرگراه همت – کرج را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد که نیازمند تبیین نتایج اجتماعی، اقتصادی و عمرانی این طرح ها توسط رسانه ها برای افکار عمومی است.

معاون استاندار البرز به جایگاه ملی استان البرز در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: استان البرز در ابعاد مختلف مورد توجه است چرا که دشمن برای پیاده‌سازی اهداف پلید و خرابکارانه خود این استان را هدف قرار می‌دهد.

معاون استاندار البرز در ادامه به وجود ٢٥ نوع قومیت در این استان اشاره کرد و گفت: البرز در مجموع استانی استراتژیک و مهاجر پذیر است بطوریکه ١٨٥ هزار تبعه خارجی بطور مسالمت آمیز در این استان زندگی می کنند.

فردی گفت: همچنین ۲۱ هزار دانش آموز از فرزندان این اتباع امروز در این استان مشغول به تحصیل  هستند که این تعداد جمعیت اتباع در استان در کنار مسایل خاص خود یک فرصت هم می تواند تلقی شود.

وی در ادامه با اشاره به تراکم بالای جمعیتی در البرز گفت: بر اساس آمارها تراکم جمعیتی کشور در هر کیلومتر مربع ۴۵ نفر  است، این در حالی است که این آمار در البرز  به ۵۰۰ نفر و در شهر فردیس این استان  به ۶ هزار نفر میً رسد.

معاون استاندار البرز در ادامه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان البرز اشاره کرد و گفت: در موج اول کرونا مردم برای مقابله با این ویروس پای کار بودند  بطوریکه بیش از یکصد هزار واحد صنفی همراهی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند.

فردی افزود: امروز هم نیازمند مشارکت عمومی در موج دوم برای مقابله با این ویروس هستیم، چرا که اگر اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه نداشته باشیم مجبور خواهیم شد که تصمیم گیری های  شدیدتری را در این زمینه اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه بطور میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا به مراکز درمانی و بیمارستانی استان مراجعه می‌کنند، خاطر نشان کرد: این روند ابتلای افراد هشداری است که مردم و شهروندان بیشتر مراقبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار