9 کلاهبردار فضای مجازی که با ایجاد کانال‌های شرط‌بندی و خرید و اجاره‌کردن 43 کارت عابربانک شهروندان، 200 میلیارد ریال گردش مالی داشتند، دستگیر شدند
کد خبر: ۸۷۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴ 21 July 2020

9 کلاهبردار فضای مجازی که با ایجاد کانال‌های شرط‌بندی و خرید و اجاره‌کردن 43 کارت عابربانک شهروندان، 200 میلیارد ریال گردش مالی داشتند، دستگیر شدند.

به گزارش شرق، در رصدهای اطلاعاتی پلیس فتای تهران مشخص شد افرادی با ادعای داشتن شرکت تجاری، تعدادی از کارت‌های عابربانک کاربران فضای مجازی را خریده یا اجاره کرده‌اند.

بررسی موضوع در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و حین انجام تحقیقات پلیسی، تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار کردند کارت عابربانک خود را به مدیر کانال‌های اینستاگرامی که مدعی داشتن شرکت‌های تجاری بودند، به‌ازای دریافتی مبلغی تحویل داده‌اند و این افراد که مدعی بودند برای دور‌زدن تحریم‌ها به این کارت‌ها نیاز دارند و مبالغ چندمیلیاردی با استفاده از کارت عابربانک آنها جابه‌جا کرده‌اند.

کارآگاهان پلیس فتا با بررسی‌های پلیسی درباره سرنوشت وجوه واریزی به این حساب‌ها، پی بردند تعداد بسیار زیادی از کاربران فضای مجازی طعمه متهمان قرار گرفته‌اند و متهمان با تشکیل دو باند و ایجاد سایت‌های شرط‌بندی و قمار، کاربران فضای مجازی به‌ویژه جوانان و نوجوانان را به واریز مبالغ زیاد و شرکت در شرط‌بندی ترغیب می‌کنند. سرشاخه اصلی این دو باند در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و هماهنگی‌های پلیسی برای استرداد او انجام شد.

همچنین در این رابطه 9 نفر از اعضای این باندها که ساکن جنوب تهران و استان‌های هم‌جوار بودند، شناسایی و با دستور قضائی دستگیر شدند و به پلیس فتا انتقال یافتند. تاکنون در تحقیقات سایبری 43 کارت عابربانکی که مورد استفاده متهمان بوده کشف شده است و کارشناسان گردش مالی وجوه کلاهبرداری‌شده را 200 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران، با اشاره به اینکه کشف جزئیات پرونده ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: برخی از افراد سودجو با ایجاد صفحات اجتماعی و سایت شرط‌بندی و قمار، متناسب با ایام و مناسبات ورزشی و طرح‌های فریبنده نظیر محتواهای غیراخلاقی، نمایش زندگی لاکچری و... اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می‌کنند. کاربران فضای مجازی فریب ادعای‌های مدیران این کانال‌ها را نخورند و از شرکت‌کردن در این‌گونه سایت‌ها که ماهیت آنها قمار و شرط‌بندی است، پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار