کد خبر: ۸۷۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 20 July 2020

کاهش دما بین پنج تا ۱۰ درجه ای در گیلان

تابناک/سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از روند کاهش به طور متوسط پنج تا ۱۰ درجه ای دما از سه شنبه شب تا روز پنجشنبه هفته جاری در استان خبر داد.

شبنم هادی نژاد عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وجود جریانات جنوبی در منطقه است، اظهار داشت:  بنابراین وزش باد جنوبی به ویژه در  ارتفاعات و  دامنه ها تداوم استقرار هوای گرم امروز فردا  (دوشنبه و سه شنبه) پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: البته طی این مدت گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار رگبارباران و رعدوبرق دور از انتظار نیست؛ ضمن آنکه از اواخر وقت سه‌شنبه با نفوذ سامانه  بارشی خنک ؛ شرایط برای کاهش دما ، ابرناکی،  بارندگی و وزش باد و رعد و برق در پاره ای نقاط شدید و احتمال تگرگ تا روز پنجشنبه فراهم می شود.

وی بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی ؛ آسمان استان برای روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری، وزش باد جنوبی به تدریج افزایش ابر ،  بعدازظهر و شب بعضی نقاط رگبار باران ، رعد و برق و وزش باد شمالی و  برای روز چهارشنبه آسمانی نیمه ابری تا ابری ،  مه آلود ، کاهش دما،  بارندگی و وزش باد و رعد و برق برای نقاط پاره ای شدید پیش بینی می شود.

هادی نژاد، آبگرفتگی ، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها ، لغزندگی جاده‌ها ، کاهش دید در مناطق کوهستانی ، احتمال لغزش و رانش زمین و  احتمال اصابت صاعقه خسارت به شالیزارها را از جمله مخاطرات  استقرار این سامانه بارشی در این منطقه عنوان کرد و از بخش‌های مختلف کشاورزی خواست تمهیدات لازم را در این ارتباط بیندیشند.

وی همچنین از شهروندان خواست تا در چنین وضعیت جوی از قرار گرفتن در فضای باز و توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

  هادی نژاد به بیشینه و کمینه دما در شبانه روز گذشته در استان  نیز اشاره و بیان کرد : بیشترین و کمترین دمای استان طی شبانه روز گذشته به ترتیب مربوط به منجیل با ۳۵ درجه سانتی گراد و ماسوله ۱۸ درجه سانتیگراد بوده است .

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان  ادامه داد : دمای هوای رشت نیز در شبانه روز گذشته بین ۲۶ تا ۳۲ درجه سانتیگراد نوسان داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار