مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به لزوم جلوگیری از مراسمات پرهزینه در ابتدای زندگی جوانان،گفت: امروز جامعه ما به ترویج ازدواج آسان نیاز دارد.
کد خبر: ۸۷۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 20 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی بر حق با تبریک فرارسیدن اول ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: در این ازدواج درس‌های بسیاری نهفته است که یکی از مهمترین موارد آن سادگی است.

وی افزود: شیوه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا بسیار ساده بود به همین دلیل است که امروز به جوانان توصیه می‌شود برهمین اساس برای آغاز زندگی مشترک خود برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه پیغمبر خدا در این وصلت سختگیری نکردند، بیان کرد: مراسم عقد این دو بزرگوار در مسجد برگزار شد و ثمر ازدواج آنها مروارید‌هایی بود که با نورشان تمام جهان را روشن شد.

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) لباس عقد خود را به سائل خود هدیه کردند، تصریح کرد:  برخی گفتند لباس دیگری را به این وسائل ببخشید که حضرت در پاسخ گفتند به مقام بِرّ نمی رسید اگر آنچیزی که دوست دارید را انفاق نکنید.

وی با بیان اینکه عنوان کرد: زندگی ساده، سخت نگرفتن، همراهی با یکدیگر و وجود خدا در زندگی‌ها سبب برکت و آرامش زندگی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با عنوان اینکه آرامش با ذکر خدا و زندگی خدایی محقق می‌شود، خاطر نشان کرد: آسایش ظاهری با جمع آوری پول  محقق می‌شود اما زمانی دل آرام می‌گیرد که خدا در زندگی‌ها باشد.

ولایی برحق  با بیان اینکه خانوادها هم باید در ازدواج جوانان تسهیل‌گری کنند،گفت: امروز جامعه ما به ترویج ازدواج آسان نیازمند است، بنابراین خانواده‌ها باید در این بخش نقش بیشتری برعهده ‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار