مسوول شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون ضمن اشاره به آمار تصاعدی ابتلا به کرونا در این شهرستان، گفت: ظرفیت تخت‌های تنها بیمارستان کازرون تکمیل شده است.
کد خبر: ۸۷۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ 18 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بندر برامکی شنبه افزود: با توجه به این وضعیت، از همه شهروندان تقاضا داریم که با رعایت اصول بهداشتی، از شیوع بیشتر کرونا پیشگیری کنند.
وی در این زمینه پرهیز از حضور در اجتماعات، خودداری از خروج غیرضروری از منزل، استفاده از ماسک و رعایت فاصله هنگام تعامل با دیگر شهروندان را راهکارهای ساده و اطمینان‌بخش برای کاستن از خطر ابتلا به کرونا عنوان کرد.
مسؤول شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون همچنین در پاسخ به پرسشی درباره محل دفن بیماران کرونا در این شهرستان گفت:‌ در صورتی که تدفین جانباختگان کرونا با رعایت مسائل بهداشتی و تحت نظارت کارشناسان مرکز بهداشت صورت گیرد، پیکرهای این درگذشتگان می‌تواند در کنار دیگر فوت‌شدگان دفن شود و این موضوع، تهدیدی برای سلامت شهروندان نیست.

پیش از این، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد: با توجه به وضعیت کرونا در استان فارس، محدودیت‌هایی سختگیرانه از امروز شنبه ۲۸ تیرماه جاری تا جمعه سوم مرداد به مدت یک هفته در این استان اعمال می‌شود.
عبدالرضا قاسم‌پور افزود: محدودیتها بنا بر آخرین مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا شامل لغو تمامی تجمعات در سراسر استان، لغو مجالس ختم و عروسی در تالارها، سالن‌ها و منازل، تعطیلی تمامی کتابخانه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ارائه خدمات رستوران‌های و فست‌فودها فقط به‌صورت بیرون‌بر و همچنین تعطیلی مترو و اتوبوس در کلانشهر شیراز تا یک هفته آینده است.
معاون استاندار فارس با اشاره به نزدیکی ماه محرم و برگزاری مراسم تعزیه‌ با حضور پرشور مردم به‌ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان فارس، گفت: با توجه به حضور جمعیت زیاد مردمی در شهرستان‌های جنوبی مانند لامرد، مهر و لارستان برای شرکت در مراسم تعزیه، تصویب شد که تا اطلاع‌ ثانوی هرگونه برگزاری مراسم تعزیه ممنوع است.

پیش از این، اعلام شده که پنج شهرستان از ۳۶ شهرستان استان فارس شامل شهرستان‌های جهرم، فسا، لار، گراش و خفر در وضعیت قرمز هستند.

تا ۲۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران در کشور به ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

برچسب ها: کرونا ، کازرون ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار