رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز از ثابت شدن روند ابتلا در یک هفته اخیر در استان خبر داد و گفت: تاکنون در استان همدان ۲۰۸۸ نفر به کروناویروس مبتلا، ۲۸۸ نفر فوت و ۶۰۰ نفر بستری شده اند و ۱۳۰ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند.
کد خبر: ۸۷۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 18 July 2020
استاندار همدان گفت: چهار شهرستان در استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان همدان تمدید می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدسعید شاهرخی در ستاد استانی مقابله با کروناویروس همدان، با تقدیر از خدمات و تلاش‌های کادر درمان استان اظهار کرد: برگزاری هر گونه تجمع، همایش و جلسه بیش از ۱۰ نفر، ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت‌های اصلی مقابله با کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و عدم تجمعات بیش از ۱۰ نفر است، تصریح کرد: فداکاری و تلاش بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا و بهبودی شرایط قابل تقدیر و تشکر است.

شاهرخی با اشاره به اینکه طبق بازدید‌های میدانی صورت گرفته، اکثر مردم استان در اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و گذاشتن ماسک رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید مصوبات ستاد ملی و به تبع آن ستاد استانی، به دقت اجرا و با شدت بر آن‌ها نظارت شود.

وی با بیان اینکه همچنان تأکید می‌شود که مردم ماسک بزنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تجمعات، شرکت در عروسی و مراسمات اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان در وضعیت قرمز قرار دارند و ضرورت دارد پروتکل‌های ابلاغی ستاد استانی مقابله با کرونا و رعایت نکات بهداشتی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز به صورت جدی و با نظارت بیشتری اجرا و انجام شوند.

استاندار همدان مطرح کرد: به جز شهرستان بهار که در وضعیت نارنجی قرار دارد، وضعیت باقی شهرستان‌های استان همدان زرد یعنی در مرحله هشدار هستند و محدودیت‌های اعمال شده، تا بهبودی اوضاع در شهرستان‌های با وضعیت قرمز به قوت خود باقی هستند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه ۹۲ درصد مبتلایان به کرونا مربوط به دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و عزاست، گفت: جلب مشاکت مردم، تریبون‌های نمازجماعت، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های دولتی، بخشداری‌ها و دهداری‌ها و شهرداری در کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا، باید به عنوان یک مطالبه اجتماعی پیگیری و تقویت شود.

شاهرخی با بیان اینکه با دستگاه‌های اجرایی و دولتی که در رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی کوتاهی می‌کنند، برخورد جدی و قانونی صورت گیرد، اظهار کرد: اگر بخواهیم آمار مبتلایان را کنترل و کاهش دهیم باید از اجتماعات، برگزری مراسمات عروسی و عزا به‌طور جد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا تاب‌آوری اجتماعی و تاب‌آوری مردم در بخش سلامت و تولید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: فعالیت واحد‌های تولیدی، چه در زمینه تأمین ملزومات بهداشتی و چه در تقویت معیشت مردم، یک ضرورت است و باید از آن‌ها حمایت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه طبق ستاد استانی مقابله با کرونا، در زمینه مسکن، شهر همدان مشمول حداکثر افزایش ۲۰ درصد اجاره بها است، اعلام کرد: مالکان باید با مصوبات ستاد استانی همکاری و همراهی کنند و از افزایش‌های فراتر از مصوبات استانی جلوگیری می‌شود و تا عادی شدن شرایط هیچ مستأجری نباید به اجبار، مسکن اجاره‌ای خود را تخلیه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز از ثابت شدن روند ابتلا در یک هفته اخیر در استان خبر داد و گفت: تاکنون در استان همدان ۲۰۸۸ نفر به کروناویروس مبتلا، ۲۸۸ نفر فوت و ۶۰۰ نفر بستری شده اند و ۱۳۰ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کروناویروس همدان، دکتر رشید حیدری مقدم با درخواست تمدید اعمال محدودیت‌ها در استان مطرح کرد: با توجه به مشکلی که در زمینه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز وجود داشت، طبق پیگیری‌های انجام شده چهار دستگاه اکسیژن جدید در بیمارستان سینا نصب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار