فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استمرار و آغاز مرحله جدیدی از کمک مومنانه، گفت: مسابقه "عصر جدید خدمت" با این رویکرد در استان البرز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 18 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ پاسدار زنجانی در جلسه فعالین جهادی و مسئولین فرهنگی شهر کرج از برگزاری این مسابقه مبتکرانه با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج، گروه های مردم نهاد، کمک دستگاه های ذیربط و مسئولین محترم شهری در آینده نزدیک مژده داد، گفت: هدف از برگزاری این مسابقه جمع آوری ایده های زود بازده و کوچک خدمت رسانی به مردم در غالب برگزاری مسابقه، داوری و حمایت مالی از طرح های برتر اعلام کرد.

وی مهمترین شاخصه های در نظر گرفته شده برای ارائه ایده های برتر در مرحله اول را عام المنفعه بودن از لحاظ سود آوری دانست، تصریح کرد: 7000 ایده در مرحله دوم با نگاه مبارزه و مهار بیماری کرونا توسط مردم عزتمند ما در سطح کشور جمع آوری و احصاء شده است.

وی با تشریح فرآیند 5 گانه برگزاری این مسابقه، ادامه داد: شرکت کنندگان مسابقه عصر جدید خدمت بعد از فراخوان برای جمع آوری ایده های خدمت رسانی در عرصه های اشتغالزایی فرهنگی،اجتماعی، ورزشی و بنگاه های اقتصادی،کشاورزی و غیره در بستر فضای مجازی ایده های خود را در فرم های اولیه ثبت می کنند و سپس با توجه به شرایط کرونایی و جلوگیری از تردد کلیپ 3 دقیقه ای به صورت تشریح ایده خود تهیه و آن را از طریق بستر های معرفی شده به دبیر خانه مسابقه ارسال می کنند.

وی متذکر شد: هیئت داوری متشکل از اساتید و صاحب نظران هر رشته ایده های برتر را انتخاب می کنند وایده های ناب و قابل اجرای و گره گشای مردمی را شناسایی و به دبیر خانه مسابقه معرفی می کنند، ما بخشی از هزینه اجرایی را به کمک دستگاه های متولی و مسئولین شهری پرداخت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: مسابقه  عصر جدید خدمت در سه مرحله زمانی عید قربان تا غدیر و سپس در ایام محرم و بعد از آن در بازه زمانی اربعین حسینی (ع) برگزار خواهد شد و پوشش رسانه ای خوبی جهت شناسایی و معرفی نفرات نخبه و ایده های برتر خدمت رسانی در نظر گرفته شده است .

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) در پایان با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح کرامت در مناطق کم تر برخوردار شهر، خاطر نشان کرد: نگاه ما در بحث ایجاد اشتغال زود بازده در این مناطق محروم، نگاه فرهنگی وکاهش آسیب های اجتماعی است که پرداختن به این امور رضایت عمومی مردم را نیز در پی خواهد داشت، کارهای جهادی دارای ویژگی های منحصر بفردی نظیر هزینه کم و پایین بودن قیمت تمام شده طرح ها و همچنین سریع الوصول بودن طرح ها بر اساس نیاز واقعی هر منطقه است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار