بخشدار بلده با اشاره به جاری شدن سیلاب بامداد امروز از آبگرفتگی ۲۰ منزل مسکونی و تخریب یک خیابان در این بخش خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 16 July 2020

  بخشدار بلده با اشاره به جاری شدن سیلاب بامداد امروز از آبگرفتگی ۲۰ منزل مسکونی و تخریب یک خیابان در این بخش خبر داد.

بارندگی شدید بامداد امروز در بخش کوهستانی بلده موجب بروز سیلاب و خسارت به منازل ، راه و زمین های کشاورزی این بخش شد.

امین رنجکش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آبگرفتگی ۱۵ منزل مسکونی در شهر بلده ۵ واحد مسکونی در روستای ورازان نیز دچار خسارت شد که میزان خسارت ان از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

به گفته وی ،‌ نیروهای امدادرسان از ساعت های اولیه این آبگرفتگی در حال اجرای عملیات تخلیه آب از این واحدهای مسکونی هستند.

بخشدار بلده ادامه داد: سیلاب همچنین موجب تخریب آسفالت شهر بلده به طول ۵۰۰ متر شد که این وضعیت، تردد در این شهر را با مشکل مواجه کرده است.

رنجکش تصریح کرد: براساس برآوردهای اولیه میزان خسارت به ۵ واحد مسکونی ، راه و زمین های کشاورزی روستای ورازان ۲ میلیارد ریال تعیین شد.

وی خاطرنشان کرد: این سیل تلفات جانی نداشت ولی میزان دقیق خسارت‌های وارد شده به بخش بلده پس از جمع بندی بخش های مختلف اعلام خواهد شد.

بخشدار بلده گفت: سیل بندهای که اخیرا در بالا دست شهر بلده از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری احداث شده بود نقش بسزایی در کاهش آسیب سیلاب به این شهر داشته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برق، آب و تلفن تمامی روستاها و شهر بلده وصل است و تمامی راه های روستایی و شهری این بخش نیز باز و تردد خودروها نیز در این مسیرها در جریان است.

بخش بلده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است و به وسیله سه جاده به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد.

شهرستان نور با جمعیت ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار