رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرز، گفت: در مرحله نخست انتخابات ۴۸ پرونده برای نامزدهای انتخابات در استان تنظیم و به دستگاه قضا ارجاع شد که به زودی احکام صادر می شود.
کد خبر: ۸۷۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 16 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان با بیان اینکه برگزاری انتخابات در دور دوم مانند دور اول است، بیان کرد: به طور معمول یک الی دو ماه پس از برگزاری انتخابات دور اول، دور دوم آن برگزار می‌شود که اکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا حدود شش ماه از انتخابات دور اول می‌گذرد و این مورد سبب بالا رفتن حساست و ابهامات می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده تخلفات نامزدها در حوزه تبلیغات بوده است، عنوان کرد: در بین مجریان انتخابات نیز تخلفات جزئی بود که اکثرا در حوزه استفاده از امکانات دولتی بود که تذکر داده شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان با عنوان اینکه تبلیغات مجاز یک هفته پیش از رای گیری است، خاطر نشان کرد: در قوانین اجرای انتخابات ضعف‌های بسیاری است که امیدواریم در این دوره مجلس با اصلاح این قوانین روبرو باشیم.

نوراللهی با بیان اینکه جلوگیری از ورودی برخی افراد در انتخابات و تلاش برای اجرای قانون نشان دهنده استقلال شورای نگهبان است، گفت: امیدواریم در دور دوم انتخابات نیز مردم مشارکت خوبی را در تعیین سرنوشت خود داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار