معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بنا داریم برای هرکدام از شهرستان‌های استان یک محور گردشگری تعریف کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 14 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی صابر بااشاره به وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری در همه شهرستان‌های استان، اظهار کرد: وجود آثار تاریخی متعدد، آب و هوای چهارفصل، طبیعت بکر، جنگل‌های بلوط، سراب‌ها و رودخانه‌های پرآب و ... باعث شده تا کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های پرجاذبه کشور مطرح شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه طی سالهای گذشته تلاش‌های زیادی در راستای بهره گیری از همه این ظرفیت‌ها برای جذب بیشتر گردشگر شده، اما هنوز ظرفیت‌هایی داریم که مغفول مانده و باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها بتوانیم از آنها هم استفاده کنیم.

معاون گردشگری استان افزود: در طول یک دهه اخیر یک محور گردشگری مهم در استان و در منطقه اورامانات شکل گرفته که گردشگران هم استقبال بسیار خوبی از آن دارند، بگونه ای که تا پیش از شیوع بیماری کرونا در روزهای تعطیل و پیک سفر شاهد حضور گردشگران زیادی در این منطقه بودیم.

وی اضافه کرد: در حالی طی این سالها ظرفیت‌های گردشگری منطقه اورامانات بخوبی دیده شده و یک محور گردشگری در این منطقه بوجود آمده که سایر شهرستان‌های استان هم ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارند که باید دیده شود.

صابر تعریف محورهای گردشگری را یکی از عوامل معرفی ظرفیت‌های گردشگری در سایر مناطق استان دانست و گفت: در غرب استان وجود شرایط آب و هوایی مناسب در فصل زمستان و تعداد زیادی بنای تاریخی، این زمینه را فراهم کرده که یک محور گردشگری زمستانی در این منطقه راه اندازی کنیم.

وی افزود: در شرق استان هم به واسطه شرایط اقلیمی خوب در فصل گرم می‌توانیم یک محور گردشگری تابستانی داشته باشیم و برای فصل زمستان هم که کوه‌های این منطقه پربرف هستند، با راه اندازی تفریحات زمستانی در این فصل جذب گردشگر داشته باشیم.

معاون گردشگری استان به وجود جنگل‌های بکر و دست نخورده بلوط و چشمه سارهای جنوب استان هم اشاره کرد و گفت: هرچند این منطقه دارای ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر است و این موضوع می‌تواند به اقتصاد مردم محروم آن کمک کند، اما هنوز بهره چندانی از آن نبرده‌ایم، لذا در برنامه داریم تا گردشگری را با راه اندازی محورهای گردشگری به این منطقه هم ببریم.

وی در ادامه اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم محورهای گردشگری را تعریف کنیم، باید سرمایه گذاران بخش خصوصی را هم پای کار بیاوریم تا با اجرای طرح‌های گردشگری و تبلیغات مناسب گردشگران را به نقاط مختلف استان بکشانند و از حالت سنتی تمرکز روی یک محور گردشگری خارج شویم.

صابر یادآورشد: هرچند تاکنون اقداماتی در این راستا انجام و با مشارکت بخش خصوصی ایجاد زیرساخت‌هایی شروع شده، اما هنوز بصورت جدی به این مسئله ورود نکرده‌ایم که در دستورکار قرار دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار