کد خبر: ۸۷۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 12 July 2020

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: اقامه نماز در گزینش‌ ادارات باید مورد توجه قرار گیرد

تابناک/گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر ضرورت تشکیل اتاق اندیشه‌ورز برای عملیاتی کردن اقامه نماز در ادارات گفت: در گزینش‌ها باید اقامه نماز مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضاء هیئت ارزیابی ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه در گزینش‌ها باید نماز مدنظر قرار گیرد و گرایش سیاسی و جناحی افراد مهم نیست اظهار داشت: تشکیل اتاق اندیشه‌ورز برای عملیاتی کردن اقامه نماز در سطح ادارات ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان نماز را حق‌الناس تلقی کرد و با بیان اینکه اگر در امر نماز تذکر ندهیم حق مردم را ضایع کرده‌ایم عنوان کرد: روحانیون باید شیوه‌های جذب مدیران و کارکنان برای جذب نماز در اداره را بلد باشند و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امر خیریه باید در امر اقامه نماز پیشتاز باشند. 

وی با تأکید بر اینکه در راستای اولویت قرار دادن اقامه نماز در ادارات در آیین نامه‌ها مشکلی وجود ندارد و تنها در اجرا باید راهکارهای عملی ارائه شود تصریح کرد: روحانیون و طلاب باید شیوه ترویج امر نماز را بدانند و به مردم آموزش دهند از سوی دیگر چگونه آمدن برای اقامه نماز مهم بوده و حضور مدیران در اقامه نماز تأثیرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی واگذاری مسئولیت اقامه نماز به مدیران و معاون اداره‌ها را راهکاری در جهت بهتر اقامه شدن این فریضه اعلام کرد و بیان داشت: کسی که نمی‌تواند خود را برای اقامه نماز مدیریت کند به طور قطع نمی‌تواند در اداره‌اش موفق باشد از طرفی فعالیت‌ها در امر اقامه نماز  نیازمند یکسری اقدامات عمیق و ریشه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه مدیری که در اداره برای نماز حضور پیدا نمی‌کند دیگر نمی‌توان از او انتظار داشت با مردم و ارباب رجوع رابطه قابل قبول و مفیدی داشته باشد خاطرنشان کرد: ضابطه‌مند کردن نماز باید مد نظر دستگاه‌ها و ادارات باشد و در این راستا راهکارهای تشویق مدیران و کارکنان برای حضور در نماز را ارائه دهند.

امام جمعه رشت مسئولیت ستاد اقامه نماز را بسیار خطیر عنوان کرد و با اشاره به اینکه راهکارهای عملیاتی کردن اقامه نماز در جامعه به ویژه ادارات باید توسط این ستاد ارائه شود اظهار داشت: نماز در ردیف نخستین‌ها محسوب می‌شود بنابراین برای اجرایی کردن این امر در دستگاه‌ها باید اتاق اندیشه‌ورز تشکیل شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه 438 دستگاه شهرستانی استان در امر اقامه نماز شرکت کردند اظهار داشت: گیلان بعد از تهران و خراسان رضوی بیشترین مشارکت شهرستانی در امر نماز را داشته است و امیدواریم دستگاه‌ها و ادارات استان تعامل و همکاری خود با این ستاد را افزایش دهند.

حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی اساس و مبنای حرکت هیئت ارزیابی ستاد اقامه نماز را رهنمودهای مقام معظم رهبری اعلام کرد و ابراز داشت: استفاده و به‌کارگیری افراد دلسوز و پیگیر در امر اقامه نماز به ویژه در دستگاه‌های فرهنگی باید در دستور کار باشد و از دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی انتظار داریم در امر اقامه نماز تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار