مدیرکل انتقال خون البرز اعلام کرد اهدای پلاسما برای بهبود یافتگان کووید ۱۹ هیچ گونه خطر و عارضه‌ای ندارد و این افراد بدون نگرانی می‌توانند با گذشت ۲۸ روز از اهدای پلاسمای اول مجدداً برای اهدای پلاسما اقدام کنند.
کد خبر: ۸۷۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 12 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» میر محمد علی حسینی گفت: پلاسمای بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ دارای نوعی آنتی‌بادی است که در درمان بیماران کرونایی تاثیر زیادی دارد و می‌تواند نجات بخش جان این افراد باشد.

وی ادامه داد: افرادی که این بیماری را پشت سر گذاشته اند، ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند با مراجعه به اداره کل انتقال البرز با اهدای ۵۰۰ سی سی از پلاسمای خون خود حیات دوباره به بیماران کرونایی باشند.

این مسئول با اشاره به شرایط اهدای پلاسما برای این بیماران توضیح داد: شرایط اهدای پلاسما مثل اهدای خون است و هر بهبود یافته ای که در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال قرار دارد و از سلامت کامل هم برخوردار است می‌تواند پلاسمای خود را اهدا کند.

مدیرکل انتقال خون البرز افزود: پایگاه مرکزی انتقال خون البرز واقع در ۴۵ متری گلشهر حتی در روزهای تعطیل هم پذیرایی بهبودیافتگان کرونایی برای دریافت پلاسما است.

مدیر کل انتقال خون اضافه کرد: بهبود یافتگان کووید ۱۹ برای اهدای پلاسما تنها به کارت ملی و برگه ترخیص از بیمارستان نیاز دارند.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه فردیس پایگاه ثابت انتقال خون ندارد، اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی اعتبار و بودجه لازم برای خرید زمین جهت ایجاد پایگاه انتقال خون در فردیس را نداریم و در حال رایزنی با خیرین هستیم که زمین مورد نیاز را تامین کنند تا ما بتوانیم تجهیزات مورد نظر را مستقر کنیم.

وی اضافه کرد: کمبود تعداد پایگاه‌های ثابت انتقال خون تنها مشکل فردیس نیست و در تمام شهرستان‌های استان با این معضل مواجه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار