مدیرکل بهزیستی ایلام ؛
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: تکدی گری قطعا درآمد بسار بالاتری را دارد تا فرد تحت حمایت سازمان بهزیستی و مجموعه حمایتی قرار گیرد .
کد خبر: ۸۷۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 12 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام، زهرا همتی با اشاره به اینکه مراجعه و حضور مردم به صورت روزانه به خدمات بهزیستی افزایش یافته است، گفت:سازمان بهزیستی یکی دستگاه های همکار است ریاست مجموعه دستگاه های متلی برای  مبارزه و ساماندهی تکدی گران  بر عهده فرمانداری ها می  باشد و سازمان بهزیستی طبق آیین نامه تصویب شده وظیفه ساماندهی  مددجوان تحت حمایت خود و یا متکدی گرانی واجد  شرایط را دارد .

وی به علل شکست  طرح ساماندهی متکدی گران در استان اشاره کرد و افزود: تکدی گری قطعا درآمد بسار بالاتری را دارد تا فرد تحت حمایت سازمان بهزیستی و مجموعه حمایتی قرار گیرد . 

همتی یادآور شد: فرهنگ جامعه از دیگر علت های شکست طرح ساماندهی متکدی گران می باشد ما بدون اینکه بدانیم واقعا این فرد نیازمند هستند یا خیر  فقط به این دلیل می تواند با احساسات ما بازی کنند شخص کمک های را دریافت می کند این افراد  تا زمانی که فکر می کند از طرف شهروندان  می توانند درآمدی کسب کنند  به کار تکدی گری خود ادامه خواهد داد . 

وی افزود:  از دیگر علل شکست  طرح ساماندهی متکدی گران بحث قضایی است که نیازمند جدیت و قاطعیت بیشتری دستگاه قضا  در این حوزه می باشد به این علت که عمده قضات محترم از متکدی گران برای عدم تکرار متکدی گری تعهد می گیرد  ولی این تعهد بازدارندی قوی برای فرد نیست شاید اگر به تکدی گری به عنوان جرم نگاه شود این افراد دیگر تمایلی برای ادامه تکدیگری نداشته باشد .

همتی بیان داشت : در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ خانوار پشت نوبتی برای دریافت خدمات بهزیستی در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار، این خانوارها نیز نظر حمایت‌های بخش‌های مختلف بهزیستی قرار خواهند گرفت.

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به مشکلات پیش آمده در بحث اجاره بها و ودیعه مسکن برای اقشار محروم جامعه گفت: در این ارتباط به تازگی بنیاد مستضعفان یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در اختیار بهزیستی استان قرار داده است.

وی ادامه داد: این اعتبار به دو صورت بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مددجویان واحد شرایط برای حل مشکل ودیعه مسکن قرار داده می‌شود.

همتی با اشاره به ازدواج‌های دختران کم سن و سال در استان، افزود: بهزیستی می‌تواند در ازدواج دختران زیر ۱۳ سال مداخله و جلوگیری داشته باشد.

وی گفت: بهزیستی استان ایلام در برای ازدواج‌های دختران زیر ۱۵ سال، آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام همچنین افزود: بهزیستی استان ایلام در بحث کرونا به اقشار تحت پوشش از طریق خیرین و نهادهای مختلف، بسته‌های مختلف معیشتی توزیع کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار