کد خبر: ۸۷۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 11 July 2020

 

   
آغاز به کار 30 پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول در گیلان
 

تابناک/ مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد از امروز طرح سنجش سلامت 22 هزار دانش آموز پایه اول در 30 پایگاه سنجش سلامت آغاز شد.

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در مراسم گشایش این طرح در دبستان شاهد امام علی ناحیه یک رشت اظهار کرد: امسال به علت شیوع بیماری کرونا نوبت دهی برای حضور خانواده ها به صورت سامانه ای از 10 تیر آغاز شده و فرآیند سنجش تا 15 شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر رعایت دقیق ضوابط بهداشتی در زمان پذیرش نوآموزان خاطرنشان کرد: امسال دو پایگاه سنجش سلامت نسبت به سال پیش اضافه شده و به 30 پایگاه رسیده که این مراکز از ساعت 8 صبح تا 13 بعد از ظهر دانش آموزان پایه اولی را پذیرش می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار کرد: متولدان نیمه دوم 92 و نیمه اول 93 در برنامه سنجش کودکان بدو ورود شرکت می کنند و ملاک ثبت نام نهایی نوآموزان منوط به ارائه تأییدیه سنجش و فرم خلاصه معینات و ارزیابی سلامت نوآموز به مدرسه است.

رحمتی با اشاره به نحوه محاسبه هزینه ها گفت: تعرفه سنجش سلامت برای هر دانش آموز4۰ هزار تومان است، اما سنجش نوآموزان عشایر رایگان است، البته مراکز سنجش این اجازه را دارند که در مورد افراد نیازمند، تا سقف ۵ درصد رایگان و 10 درصد نیز نیم بها مورد سنجش قرار دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان نیز در این آیین به نقش اجرای این طرح در موقعیت تحصیلی نوآموزان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، قد و وزن، دهان و دندان و اختلالات جسمی و حرکتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رقیه کریمی با بیان اینکه در صورت عدم وجود مشکل در پاسخگویی به سوالات از سوی نوآموزان، والدین این نوآموزان می‌توانند اقدام به ثبت نام آنها در مدارس عادی کنند، افزود: در صورت عدم پاسخگویی، نوآموز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و ارزیابی‌ها به صورت تخصصی انجام خواهد شد و بسته به نوع مشکل در مدارس عادی یا استثنایی ثبت نام می‌شوند.

گفتنی است در سال گذشته، ۳۱ هزار و ۸۷۷ نوآموز در قالب این طرح مورد سنجش سلامت قرار گرفتندکه از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۳۷ نفر دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و ۱۰ هزار و ۸۶۶ نفر نیز پیش دبستانی بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار