کد خبر: ۸۷۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 09 July 2020

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان از طولانی شدن پروسه حقوقی خلع ید پیمانکار تصفیه خانه انزلی

تابناک/ رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: پروسه حقوقی خلع ید، تعویض و جابجایی پیمانکار طولانی شده و این پروژه با عملکرد فیزیکی ۸۵ درصد در محدوده طالب‌آباد دو سال و نیم است که متوقف شده و تا زمانی که این تصفیه خانه به مدار وارد نشود همه زحماتی که در گذشته انجام شده در قالب اعتبارات و وامی که از بانک جهانی اخذ شده به نتیجه نمی رسد.

احمد دنیامالی امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندار انزلی که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: انزلی شهری با ویژگی های جغرافیایی خاص است و جمعیت متراکم شهری دارد با توجه به اینکه این شهر بین تالاب و حریم دریا قرار دارد اراضی کمی در اختیار دارد و باعث شده به لحاظ شهرسازی با محدودیت مواجه شویم بر همین اساس سرویس دادن به شهر خطی سخت تر از شهرهای شعاعی است که در نظام شهرسازی به عنوان یک محدودیت جدی مدنظر است.

دنیال مالی به مشکل کم آبی در اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شامل شالیزار و بخشی با کاربری باغی هستند به جهت اینکه در پایین دست قرار داریم در فصل نشا مجبوریم اراضی خود را از آب تخلیه کنیم و بعد از این مرحله با مشکل کم آبی مواجه هستیم و هر ساله با این موضوع مشکل داریم.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی از راکد ماندن پروژه تصفیه خانه شهر انزلی انتقاد کرد و افزود: پروسه حقوقی خلع ید، تعویض و جابجایی پیمانکار طولانی شده و این پروژه با عملکرد فیزیکی ۸۵ درصد در محدوده طالب‌آباد دو سال و نیم است که متوقف شده و تا زمانی که این تصفیه خانه به مدار وارد نشود همه زحماتی که در گذشته انجام شده در قالب اعتبارات و وامی که از بانک جهانی اخذ شده به نتیجه نمی رسد.

دنیا مالی به ابتلای دوباره تعدادی از هموطنان و شهروندان به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از نگرانی هایی که این روزها داریم شیوع مجدد کروناست. مردم به خاطر تامین اقتصادی باید در اجتماع حضور داشته باشند و از طرف دیگر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند هرچند که کادر درمان و مسئولین در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنند و حتی دستگاه اکسیژن مناسب در بیمارستان انزلی نصب شده و آمادگی کامل برای مقابله با کرونا را داریم ولی قطعاً با آگاهی بیشتر و همکاری خوب مردم نباید شاهد ابتلای حتی یک نفر به این ویروس باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تشکر از اداره کل بنادر و کشتیرانی در لایروبی تالاب بندر انزلی گفت: امیدواریم این مساله ادامه داشته باشد زیرا لایروبی تالاب مساله ای است که به خودپالایی آن کمک می کند.

همچنین در این مراسم اسماعیل حیدری آزاد فرماندار سابق شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه این شهرستان به دلیل ویژگی های شاخص از موقعیت های بسیار ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: در کنار همه پتانسیل های طبیعی و صنعتی مهمترین این ویژگی ها وجود مردمان آزاده و غیرتمند است.

حیدری آزاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۲۵۲ طرح و پروژه با اعتبار ۳۷۲ میلیارد تومانی به اتمام رسید گفت: یکی از این طرح ها ورزشگاه انزلی بود که با پیگیری نماینده وقت و دکتر نوبخت توانستیم این پروژه را از استانی به پروژه ملی تبدیل کنیم و ۲۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری برای تکمیل سکوها اخذ کنیم.

در ادامه مراسم اسماعیل میرغضنفری فرماندار جدید بندرانزلی با بیان اینکه قانون خط قرمز فعالیت‌های او در شهرستان خواهد بود، اظهار کرد: شهرستان انزلی از مقطع جنگ جهانی دوم تا به امروز شاهد جانفشانی ها و رشادت های مردم این سامان بوده که از پناه دادن به بخشی از بازماندگان جنگ جهانی دوم همچنین تقدیم بیش از ۴۰۰ شهید در عرصه دفاع مقدس را می توان نام برد.

غضنفری تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد هر چقدر بتوانیم مردم را به خواسته های منطقی خود نزدیک تر کنیم ضمن اینکه قاضی امور مردم هستند و در نظام مردم سالاری دینی، مردم در امور مشارکت دارند.

فرماندار شهرستان بندر انزلی گفت: در ۴۰ سال گذشته بارها ثابت شده هر جا که همه در کنار هم بودیم اتفاقات خوبی رخ داده که نمونه بارز آن در هشت سال دفاع مقدس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار