رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به صدور مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها گفت: همه واحدهای تولید و عرضه لوازم خانگی، به ویژه کالاهای پرمصرف باید از عرضه کالای بدون شناسه خودداری کرده و فروش کالا باید با فاکتور رسمی و ارائه گارانتی و همچنین رعایت درصد سود قانونی انجام شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 09 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» رامین ربیعی گفت: واحدهای صنفی ذیربط از جمله نمایندگی های رسمی فروش، ملزم به نصب برچسب قیمت مصرف کننده مطابق با قیمت‌های اعلامی در سامانه www.۱۲۴.ir هستند و با هرگونه تخلفی همچون گرانفروشی، احتکار، امتناع از عرضه و ... به شدت برخورد خواهد شد.

 وی اظهار کرد: بازرسی سازمان صمت و اتاق های اصناف مکلفند ضمن رصد و پایش مستمر بازار محصولات لوازم خانگی، نسبت به کنترل و نظارت ویژه بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت کرده و هر گونه تخلف را در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: این سازمان ضمن هماهنگی با سازمان حمایت، تعزیرات حکومتی و سایر مراجع قضایی، پرونده های متشکله را در موعد مقرر مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

 ربیعی اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ارسالی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، همه واحدهای تولید و عرضه در زمینه تولید لوازم خانگی مخصوصا کالاهای پرمصرف شامل یخچال، فریزر، لباسشویی، اجاق گاز و ... باید اقدام به درج شناسه بر روی کالا کرده و از عرضه کالای بدون شناسه خودداری کنند، همچنین رعایت درصد سود قانونی، فروش کالا با فاکتور رسمی و ارائه گارانتی برای تمامی کالاهای خصوصا در بخش لوازم خانگی اجباری و الزامی است.

 رئیس سازمان صمت البرز گفت: با توجه به حضور چند برند مطرح لوازم خانگی در البرز، رصد این تولیدات از درب کارخانه تا انبار و فروشگاهها انجام می شود و در صورت افزایش قیمت لوازم خانگی بیش از نرخ مصوب، متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 ربیعی با اشاره به نظارت بیش از پیش بر روی عمده فروشان و بنکداران لوازم خانگی تاکید کرد: طرح تشدید بازرسی و برخورد با تخلفات گرانفروشی علی‌الخصوص در بخش نمایندگی ها و عاملین توزیع کل، بنکداران و عمده فروشان لوازم خانگی به شدت در حال پیگیری است و بنکداران و فروشگاههای لوازم خانگی، ملزم به ثبت موجودی خود در سامانه جامع انبارها هستند و در صورت هرگونه اهمال و کم کاری باید عواقب آن را نیز پذیرا باشند.

 بنا به گفته وی واحدهای تولیدی لوازم خانگی که کالاهایی با قیمت مناسب تر و کیفیت بالاتر به بازار عرضه کنند در دریافت مواد اولیه تولید در اولویت خواهند بود.

 دبیر ستاد تنظیم بازار استان البرز در ادامه بیان کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مجوز افزایش قیمت کالاهای تولیدی لوازم خانگی توسط سازمان حمایت نسبت به بهمن ماه سال ۹۷ صادر شده و بازرسین ما با هرگونه افزایش قیمت خارج از ضوابط و مجوز صادر شده برخورد جدی خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار