رییس پلیس فتا استان البرز به کاربران درخصوص ثبت نام اینترنتی کتب درسی و سوءاستفاده مجرمان سایبری هشدار داد.
کد خبر: ۸۷۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 09 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ محمد اقبالی گفت:  با توجه به ثبت‌نام کتب درسی به صورت اینترنتی ، کاربران باید دقت لازم در موقع ثبت نام داشته باشندتا  مورد کلاهبرداری سایبری قرارنگیرند .

وی خاطرنشان کردکه دانش آموزان و خانواده های آن ها موقع ثبت نام ،  از صحت نشانی درگاه آموزش و پرورش اطمینان و یا  به صورت دستی نشانی اینترنتی را را  وارد کنند و به گزینه های موتورهای جستجو اعتماد نکنند.

اقبالی گفت:  کلاهبرداران با ترفند مختلف مانند ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و سایت مشابه  از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را  اخذ  و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز  می کنند.

هوشیاری کاربران برای پیشگیری ازسرقت‌های الکترونیکی حائز اهمیت بوده و آگاهی مردم  از نحوه استفاده از کارت‌های بانکی و فضای اینترنتی در انجام عملیات رمزگذاری می تواند به پیشگیری از کلاهبرداری در این فضا کمک کند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: کاربران قبل از خرید مجازی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مورد هدف مطمئن شوند تا در دام  درگاه های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت  کلاهبرداران با ترفندهای  خاص مانند ایجاد صفحات جعلی  از حساب های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

وی تاکید کرد : کاربران برای افزایش ضریب امنیتی و اطمینان خاطر از تراکنش های موجود در فضای حقیقی و مجازی به بانک مربوطه مراجعه نمایند و نسبت به فعال سازی رمز پویا اقدام کنند.

 کاربران درصورت مشکوک شدن به اخبارجعلی با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا این استان با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار