کد خبر: ۸۷۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶ 08 July 2020

 

توان تولید روزانه 150 هزار عدد ماسک در استان گیلان وجود دارد

تابناک/گروه استان‌ها- معاون استاندار گیلان توان تولید ماسک استان را روزانه بیش از ۱۵۰ هزار عدد اعلام کرد و گفت: ششمین واحد تولید ماسک در گیلان راه‌اندازی شد.

آرش فرزام‌صفت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اعلام خبر  راه‌اندازی ششمین واحد تولید ماسک در سطح استان گیلان اظهار داشت: توان تولید ماسک در استان گیلان روزانه بیش از 150 هزار عدد است از طرفی با توجه به شرایط حاضر نیاز مصرف استان نیز فعلاً در همین حدود 150 تا 200 هزار عدد برآورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان تا قبل از شروع بحران کرونا و افزایش نیاز جامعه به ماسک، تولیدکننده این محصول نبوده است عنوان کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا تولیدات گیلان در بخش ماسک محدود بود اما در چند ماهه گذشته توان استان در تولید این محصول افزایش خوبی پیدا کرد. 

فرزام‌صفت از افزایش تولید ماسک در واحدهای تولیدی و تغییر خطوط برای تولید ماسک در استان گیلان سخن گفت و با بیان اینکه تمام این تغییر و تحولات مثبت در چند ماهه گذشته و با همدلی مسئولان اتفاق افتاده است افزود: امروز به جایی رسیدیم که نیاز گیلان به ماسک توسط واحدهای تولیدی داخل استان تولید می‌شود.

وی مشارکت گروه‌های خیر و گروه‌های جهادی برای تولید ماسک و برآورده کردن نیازهای بازار در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه عزم خوبی در این زمینه شکل گرفته است اظهار داشت: تلاش ما این است که نیازهای داخلی استان را تأمین کنیم البته این موضوع به تقاضای بازار هم وابسته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به موضوع بازدید خود از یکی از واحدهای تولید ماسک در استان گیلان نیز اشاره کرد و بیان داشت: این واحد تولیدی در حال حاضر چیزی حدود 5 هزار عدد ماسک را تولید و روانه بازار مصرف می‌کند از طرفی توان تولید روزانه آن تا 40 هزار عدد ماسک قابل افزایش است.

فرزام‌صفت تولیدات واحد تولیدی مورد اشاره را ماسک‌های سه لایه و جراحی اعلام کرد و با اشاره به اینکه محصولات این مرکز علاوه بر قیمت مناسب‌شان از استانداردها و کیفیت بسیار بالایی هم برخوردار است افزود: تأمین مواد اولیه تولید نظیر نخ و پارچه عمده‌ترین مشکل ما در حوزه تولید ماسک محسوب می‌شود.

وی از رایزنی و انجام پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل واحدهای تولید ماسک استان گیلان در حوزه تأمین مواد اولیه تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون شک با نتیجه‌بخش شدن پیگیری‌هایی که هم‌اینک در حال انجام است و با حل مشکل تأمین مواد اولیه، تولید ماسک در سطح استان گیلان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان میزان استفاده از ماسک را متأثر از فرهنگ مردم و آگاهی از این واقعیت که ماسک در مهار شیوع کرونا مؤثر است تلقی کرد و ابراز داشت: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها‌ و پروتکل‌های بهداشتی شاهد قطع کامل چرخه انتقال  ویروس کرونا در کشورمان باشیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار