محمد دلاوریان گفت: طی 22 سال گذشته، 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین ساخته شده است اما متاسفانه در حال حاضر جایگاه آخر سرانه فضای آموزشی را به خود اختصاص داده ایم.
کد خبر: ۸۷۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 07 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز به لزوم افزایش میزان مشارکت در ساخت مدارس و تکمیل پروژه های آموزشی توسط خیرین در استان اشاره کرد و گفت: میانگین تراکم دانش آموزان در کلاس های درس باید کاهش یابد چرا که دانش آموزان  البرز از کمبود فضای آموزشی رنج می برند.

محمد دلاوریان با اشاره به لزوم افزایش سطح اعتبارات دولتی، افزود: کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی 35 درصد از مدارس استان البرز دو عاملی است که نیاز آموزش و پرورش را برای کاهش مشکلات تراکم دانش آموزی دو چندان می کند.
 
وی به تحصیل 500 هزار دانش آموز در استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: مردم می توانند در قالب طرح آجر به آجر برای ایجاد بستر آموزشی مناسب تلاش کنند چرا که البرز هر سال به 400 کلاس جدید نیاز دارد.
 
دلاوریان با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی البرز سالانه 12 هزار نفر رشد دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 50 پروژه آموزشی با اعتبار دولتی و 35 پروژه خیرساز-مشارکتی در استان در حال اجرا است و در سال جدید 180 کلاس درس در قالب 20 پروژه خیری – مشارکتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
وی گفت: طی 22 سال گذشته، 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین ساخته شده است اما متاسفانه در حال حاضر جایگاه آخر سرانه فضای آموزشی را به خود اختصاص داده ایم چرا که سرانه آموزشی البرز 3.8 متر مربع به ازای هر دانش آموز و کشور 5.21 به ازای هر دانش آموز است.
 
مدیر کل نوسازی مدارس البرز در خاتمه با اشاره به اینکه خیرین برای ساخت پروژه های آموزشی البرز تا کنون 780 میلیارد ریال متعهد شده اند، خاطرنشان داشت: علی رغم افزایش 7 برابری اعتبارات از سال 97 تا کنون، همچنان به واسطه مهاجرت با فقر آموزشی مواجه هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار