مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: اخباری که درباره افزایش وزن مرغ‌ها توسط خوراندن تریاک به آن‌ها مطرح شده صحیح نبوده و کذب محض است.
کد خبر: ۸۷۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 06 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به شایعه خوراندن تریاک به دام‌ها اظهار داشت: علی صفر ماکنعلی درحال حاضر رئیس سازمان دامپزشکی کشور بوده و اخباری که درباره افزایش وزن دام‌ها توسط خوراندن تریاک به آن‌ها مطرح شده توسط او نبوده و کذب محض است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: اگر پلیس فتا برای جلوگیری از این شایعات اقدام کند بسیار خوب است، به دلیل اینکه مشخص است گروهی به‌صورت کاملاً هدفمند قصد در برهم‌زدن اذهان عمومی دارند و باید در نظر داشت که درحال حاضر در شرایطی به سرمی‌بریم که تحریم‌ها و مشکلات پیش روی آن برما سخت شده است؛ بنابراین مردم نیازمند آرامش فکری هستند؛ اما عده‌ای به دنبال برهم زدن این آرامش مردم هستند.

او درباره تولیدات داخلی کشور تصریح کرد: برخی افراد با اهداف مشخص به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به تولیدات داخلی هستند. تولیدات داخلی فقط شامل صنایع نیست بلکه مواد پروتئینی و گوشتی نیز ازجمله تولیدات داخلی محسوب می‌شوند که حتی توانسته برای کشور افتخارآفرینی کند و نشان دهیم که در این عرصه بسیار خودکفا پیش می‌رویم.

موحدی گفت: با وجود همه تحریم‌هایی که وجود داشت و در اوج وضعیتی که بیماری کرونا در کشور حاکم کرد، توانستیم نشان دهیم که خودکفا هستیم، گواه این موضوع آن است که در این ایام مواد پروتئینی لازم بیمارستان‌ها را بدون هیچگونه کمبود توانستیم فراهم کنیم که این افتخار برای سازمان دامپزشکی استان اصفهان است.

او با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور مواد پروتئینی سالم در اختیار مردم قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان توانسته در بدترین شرایط که بیماری واگیرداری مهمان کشور بود، مواد پروتئینی سالمی را در اختیار مردم قرار دهد تا به این طریق سلامتی جامعه تضمین شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: سواد رسانه‌ای باید در جامعه بالا برود تا مردم کمتر در معرض شایعات آسیب ببینند و مردم بدانند که ما به عنوان خدمت‌گزاران حوزه دامپزشکی خط قرمز خود را سلامت مواد پروتئینی قرار دادیم که باید به دست مردم برسد.

او با اشاره به صحت سلامتی دام‌های عرضه شده گفت: دام‌هایی که عرضه می‌شوند زیرنظر آزمایش‌های زیادی قرار می‌گیرند و خوراک مصرفی آنان به‌شدت کنترل می‌شود تا میزان فلزات و آلودگی‌های مختلف در آن‌ها افزایش پیدا نکند و گوشت سالمی به دست مردم برسد؛ بنابراین این شایعه که برای افزایش وزن مرغ‌ها به آن‌ها تریاک داده می‌شود شوخی مضحک و کثیفی است که صحت ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار