مدیر کل استاندارد استان البرز اعلام کرده با تولید کنندگان و توزیع کنندگان مصالح غیر استاندارد برخورد جدی خواهد شد و این گونه مصالح از سطح بازار جمع آوری خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 06 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» فتانه شکرالهی گفت: هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی فاقد مجوز استاندارد و بی‌کیفیت، نقض حقوق مصرف کنندگان است ومصالح ساختمانی غیر استاندارد در اجرای کنترل بازار توسط ماموران و کارشناسان این اداره کل جمع آوری می شود.

 وی اظهار داشت: نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و نبود مسوول کنترل کیفت و تولید غیرمجاز، از مواردی است که درتوقیف مصالح ساختمانی لحاظ می شود.

 مدیر کل استاندارد استان البرز گفت: با همکاری و هماهنگی کلیه سازمانهای ذیربط در استان از تولید، عرضه و بکارگیری مصالح غیراستاندارد جلوگیری خواهد شد.

 وی  بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع استانداردسازی مصالح ساختمانی‌ و رابطه آن با سلامت و ایمنی مردم، از تولید محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و بی کیفیت در استان، جلوگیری شده  و بازار برای عرضه و فروش این گونه محصولات نا امن خواهد شد.

 شکرالهی، یادآورشد: براساس قانون، واحدهای تولیدی که نسبت به استانداردسازی محصولات خود، بی‌توجهی کنند و تولیدات فاقد استاندارد را روانه بازار مصرف کنند، پس از طی مراحلی اعم از تذکر، اخطار، تعهد و غیره، به مراجع قضایی ذیربط معرفی خواهند شد.

وی افزود: در حوزه کیفیت مصالح ساختمانی، کارشناسان استاندارد، در حیطه وظایف نظارتی خود با جدیت تمام با متخلفان‌ وتولیدکنندگان محصولات بدون پروانه کاربردعلامت استاندارد و بی کیفیت، در چارچوب قوانین و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران،  برخورد خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار