مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: به طور میانگین شهریه مدارس با افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم همراه است.  
کد خبر: ۸۷۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 06 July 2020

۲۴ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان البرزی اضافه می‌شود

به گزارش «تابناک البرز» سالار قاسمی در خصوص دستورالعمل و نحوه دریافت شهریه مدارس غیردولتی در استان البرز، اظهار کرد: در زمان ثبت نام دانش آموزان در این مدارس، قراردادی دو نسخه‌ای که از سامانه وزارت دریافت شده است با اولیا منعقد می‌شود که در این قرارداد فقط مبلغ شهریه ثابت ذکر شده است.

 وی افزود: در صورت تقاضای اولیا برای استفاده فرزندانشان از کلاس‌های فوق برنامه، هر مدرسه پس از آغاز سال تحصیلی با پیشنهاد انجمن اولیا تقاضای خود را در سامانه وزارت ثبت می‌کند و در صورت تأیید در سامانه، قراردادی مجزا (به صورت اختیاری) با اولیا منعقد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به اینکه در بحث شهریه مقاطع مختلف تحصیلی مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آتی تغییری خواهیم داشت یا خیر؟ گفت: شهریه مدارس غیردولتی در سامانه شهریه وزارتی تعیین و ابلاغ می‌شود، در این خصوص بر اساس خود اظهاری مؤسس واحد آموزشی مربوطه و مستندات بارگذاری شده در سامانه مورد نظر شهریه مدارس در مقاطع مختلف متفاوت است.

 قاسمی تاکید کرد: شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ از طریق سامانه به مدارس ابلاغ شده است، اما به طور میانگین شهریه مدارس با افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم همراه است.

 وی در بخش دیگری در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر بحث برگزاری مجازی بخشی از کلاس‌های درس در سال تحصیلی آتی مطرح است، این مهم در تعیین سقف شهریه مدارس غیردولتی تأثیر گذاراست یا خیر، عنوان کرد: تاکنون دستورالعملی مبنی بر نحوه و میزان اخذ شهریه بابت کلاس‌های مجازی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در بخش دیگری در خصوص افزایش تعداد دانش آموزان البرزی در سال تحصیلی آتی عنوان کرد: پیش بینی ما این است که در کل با افزایش حدود ۲۵ درصدی تعداد دانش آموزان استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ مواجه شویم.

 قاسمی بیان کرد: پیش بینی شده است که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ حدود ۹ هزار نفر به تعداد دانش آموزان استان در مدارس دولتی و رقمی برابر ۱۵ هزار نفر نیز به جمعیت محصلان در مدارس غیردولتی البرز افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار