سارا شاه آبادی در گفتگو با تابناک:
مدیر گروه کنترل بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احتمال انتقال ویروس هنگام استفاده از ماسک های فیلتر دار خبر داد و گفت: ماسک های سه لایه توزیع شده توسط معاونت غذا و دارو بهترین حائل برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا است.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 06 July 2020

سارا شاه آبادی در خصوص ممنوعیت استفاده از ماسک فیلتر دار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار کرد: ماسک فیلتر دار قطرات تنفسی فرد را به خارج از محیط هدایت می کند و اگر فردی ناقل یا علامت دار باشد محیط اطرافش را آلوده خواهد کرد. بنابراین استفاده از ماسک های فیلتر دار توصیه نمی شود. همچنین استفاده از ماسک های سه لایه توزیع شده توسط معاونت غذا و دارو برای افراد عادی که در اماکن شلوغ حاضر می شوند الزامی است.

 وی افزود: از ماسک های سه لایه معمولی هشت مرتبه می توان استفاده کرد و اگر اصول درست استفاده از ماسک رعایت شود مشکلی فرد را تهدید نمی کند. در صورت عدم دسترسی به ماسک می توان از پارچه کتان استفاده کرد به این ترتیب که سه لایه از پارچه را روی هم بگذارند و به صورت ماسک استفاده کنند.

 مدیر گروه کنترل بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: مقصود اساسی از زدن ماسک ایجاد یک حائل استاندارد بین افراد سالم و ناقل است.نکته مهم دیگر تهیه ماسک از واحدهای فروش معتبر است، در واقع تنها راه مبارزه با بیماری پیشگیری استو هنوز واکسن یا داروی خاصی برای آن پیش بینی نشده ضمن اینکه ویروس رفتار قابل پیش بینی هم ندارد با وجود اینکه منتظر تغییر شرایط بیماری با آغاز فصل گرما بودیم، این اتفاق نیفتاد و بیماری همچنان در حال گسترش است.

 شاه آبادی تاکید کرد: از مردم می خواهیم فعلا در اماکن عمومی و شلوغ حاضر نشوند و از برگزاری مراسم جشن یا عزا اجتناب کنند، این عامل مهمی در جلوگیری از گسترش بیماری است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با سامانه ١٩٠ یا مرکز پاسخگویی ٢۵٢۵ تماس بگیرند تا همکاران ما در اولین فرصت پاسخگوی نیاز آنها باشند. با توجه به ازدیاد اماکن و تلاش شبانه روزی کادر پزشکی مجدانه نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار