کد خبر: ۸۷۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 04 July 2020

رفع مشکلات روستاییان باید در دستور کار دهیاران و شوراها قرار گیرد

صومعه سرا- نماینده صومعه سرا در مجلس تأکید کرد: دهیاران و شوراها باید در راستای حل مشکلات روستاییان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم دلخوش ظهر شنبه در همایش روز ملی شهرداری‌ها و دهیاران در سالن اداره ارشاد صومعه سرا اظهار کرد: با توجه به افزایش تحریم‌ها انتظار می‌رود مجلس یازدهم اقدامات و راهکارهای مناسبی در مقابله با این موضوع در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به حل بسیاری از مشکلات روستاهای شهرستان صومعه سرا در چهار سال گذشته، افزود: در حال ۴۰ روستا برای رفع مشکل آب رسانی بازدید و اقدامات لازم صورت گرفته است.

نماینده صومعه سرا در مجلس بیان کرد: طی بررسی‌ها و جلسات مختلف با معاون وزیر و آب منطقه‌ای استان توانستیم پمپاژهای دیزلی را برق دار کنیم و تمام پمپاژها در اسرع وقت باید برق دار شوند.

دلخوش با اشاره به توسعه روستایی و پیشگیری از زمین خواری در روستاها، افزود: طرحی با عنوان بازنگری طرح‌های هادی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده که این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی به استخدام دهیاران توسط وزارت کشور اشاره و تأکید کرد: در دوره گذشته مجلس، طرح استخدامی دهیاران پیشنهاد داده شده ولی به علت متغیر بودن آمار دهیاران موفق به اجرای این طرح نشدیم.

نماینده صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه تمام هیأت‌های واگذاری زمین از جمله محیط زیست، حاشیه تالاب و کشاورزان با تصویب طرح کاداستر تعیین تکلیف می‌شوند، ادامه داد: طرح در حال حاضر در شهرستان صومعه سرا از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی ضیابر به محدوده منطقه آزاد انزلی الحاق می‌شود، بیان کرد: با موافقت این طرح در آینده شاهد تحول در زندگی مردم این منطقه و روستاهای همجوار خواهیم بود.

دلخوش با اشاره به اینکه در پیک گرما هستیم و همیشه در بحران‌ها تیم‌های تقویتی در شهرستان ورود کرده‌اند، افزود: در روستاها تاکنون ۳۰۰ ترانس نصب و ۹۰ درصد تیرهای برقی چوبی نصب و جا به جا شده است.

وی در ادامه به پروژه‌های عمرانی محور فومن به پونل و کلید بر به ماسال اشاره و اظهار کرد: تلاش می‌شود تا دو سال آینده این پروژه‌ها بهره برداری شود. مراحل اجرایی ساخت اتوبان محور خمام به پیر بازار و ضیابر هم در حال پیگیری است.

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: متأسفانه فقط ۱۱ هزار کانال آب برای این حجم از شالیکاری تعبیه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ استخر و رودخانه ساماندهی و لایروبی شده است، افزود: دهیاران و بخشداران و دیگر متولیان امر باید برای رسیدن آب به کشاورزان به کانال‌های آبی شبانه روز سرکشی و از گذاشتن موتورهای آبکشی در کانال‌ها برای رسیدن مناسب آب به تمام کشاورزان جلوگیری کنند.

دلخوش در ادامه با تأکید بر اینکه رودخانه‌های حاشیه تالاب با داشتن شیب منفی به سمت روستاها قطعاً بخش از مشکلات را رفع می‌کنند، گفت: استفاده از ظرفیت‌های دهیاران و شهرداران برای حل مشکلات معیشتی مردم از اولویت‌های اساسی است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به پشتوانه رأی مردم تشکیل می‌شوند، خاطر نشان کرد: خدمت صادقانه برای حل مشکلات مردم باید در دستور مار شوراها باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار