رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قروه گفت: منطقه گردشگری باباگرگر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 04 July 2020
واگذاری منطقه گردشگری بابا گرگر قروه  به بخش خصوصی

محمد ابراهیم الیاسوند ظهر امروز در روند بازدید حمید اسکندری معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری از منطقه گردشگری باباگرگر که با هدف مرتفع کردن مشکلات این پروژه و واگذاری آن به بخش خصوصی صورت گرفت، اظهار کرد: نقشه کامل امام‌زاده توسط مشاور آماده شده و اعتبار لازم برای انجام زیرساخت‌های آن آماده است.

وی از احداث  پارکنیگ و آلاچیق در قسمت ورودی امامزاده خبر داد و گفت: اداره اوقاف امور خیریه شهرستان برای سنگ‌فرش این محوطه اعلام آمادگی کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قروه خاطرنشان کرد: امامزاده باباگرگر یکی از ٣ منطقه نمونه گردشگری قروه است و از لحاظ تاریخی، مذهبی و آب درمانی می‌تواند زمینه جذب گردشگر را به استان مهیا سازد.  

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قروه خاطرنشان کرد: سالها بدلیل اختلافی که بین میراث فرهنگی و اداره اوقاف وجود داشت این مکان بلاتکلیف باقی‌مانده بود.

وی اذعان کرد: با مذاکرات انجام شده این مشکل مرتفع  و کار  توسعه  زیر ساخت‌های منطقه نمونه گردشگری باباگرگر آغاز شده است.

حمید اسکندری معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان نیز در روند این بازدید به ظرفیت بسیار مناسب منطقه گردشگری بابا گرگر برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و اظهار داشت:  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آمادگی دارد براساس قوانین و مقررات جاری این منطقه گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی از جایگاه ویژه برخوردار است که قطعا توسعه زیرساخت‌ها در این نقاط می‌تواند نقش مهمی در رشد صنعت گردشگری در این استان ایفا کند.

گفتنی است؛  باباگرگر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قروه در استان کردستان است که در حد فاصل شهرستان‌های قروه و بیجار قرار دارد.

آرامگاه سیدجمال‌الدین و چندین چشمه آب معدنی در آن سبب جذب گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه شده‌ و این روستا را به یکی از روستاهای گردشگری_زیارتی استان کردستان تبدیل کرده است.

یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای باباگرگر وجود چشمه‌ای همیشه جوشان معروف به دنگز یا چشمه آب گرم باباگرگر است که در 18 کیلومتری شمال شرقی شهرستان قروه قرار دارد و از خاصیت درمانی بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار