کد خبر: ۸۷۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 03 July 2020
آیت الله فلاحتی با انتقاد از رفتار زشت سگ گردانی این پدیده را خلاف فرهنگ اسلامی دانسته و خواستار برخورد نیروی انتظامی با این امر شد.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز( ۱۳ تیر) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) با گرامیداشت فرارسیدن روز ولادت حضرت امام رضا(ع) گفت: آمدن ایشان به ایران ثمرات فراوانی داشت.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه پایتخت معنوی ایران مشهد مقدس است، گفت: مردم ایران عاشق و دلداده امام رضا(علیه السلام) هستند و امام رضا(علیه السلام) در قلب مردم ایران جای دارد.

 

وی به برخی از این برکات اشاره و اظهار کرد: قیام های شیعی بعد از آمدن امام رضا (علیه السلام) به ایران تقویت شد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان کاهش ظلم دستگاه عباسی را از دیگر برکات حضور امام هشتم در ایران برشمرد و گفت: امام رضا(علیه السلام) با مناظرات علمی جایگاه امامت الهی را بر بزرگان ادیان دیگر عرضه و اثبات کرد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آشفتگی سیاسی در آمریکا اشاره کرد و گفت: فروپاشی آمریکا نزدیک است.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دولتمردان ظالم آمریکایی در مسئله کرونا نتوانستند جامعه خود را تدبیر کنند، اذعان کرد: دولت های آمریکا در طول سالیان متمادی، ظلم و ستم فراوانی به مردم خود کرده اند.

 

وی یادآور شد: آمریکا از نظر بدهکاری در دنیا رتبه اول را دارد.

 

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه مردم گیلان در طول تاریخ به مردمی فهیم و بلند نظر معروف هستند، افزود: مردم گیلان از ویژگی فرهنگی اسلام گونه برخوردارند و این نجابت بستری شده که دشمنان از روابط اخلاق مدارانه و بی آلایش مردم این خطه سواستفاده کنند و تلاش می کنند فرهنگ بومی و دینی را از ما بگیرند.


 
نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از رفتار زشت سگ گردانی، گفت: سگ گردانی متاسفانه یک فرهنگ شده و از خانواده های مومن و نیروی انتظامی می خواهیم مقابل این رفتار بایستند.

 

وی تاکید کرد: مردم مسئولند برای از بین بردن پدیده سگ گردانی که خلاف فرهنگ اسلامی است امر به معروف و نهی از منکر کنند.

 

آیت الله فلاحتی اظهار داشت: رواج سگ گردانی به جایی رسیده که داروخانه ها و فروشگاه های مخصوص سگ و حیوانات در شهر فعالیت دارند و این در شان شهر رشت و مردم شهر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار