کد خبر: ۸۷۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 02 July 2020
 
تابناک/مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، از ترخیص سه تن از پرسنل این اداره کل از بیمارستان که در حین اطفای حریق منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل عصر چهارشنبه بر اثر مواد منفجره به جا مانده از جنگ تحمیلی مجروح شده بودند، خبر داد.

به گزارش هزار ماسوله، به نقل از ایرنا،  «ان شاالله کولانی» با بیان اینکه  «پیمان معینیان» مدیر حوزه مدیرکل منابع طبیعی استان، «فرشید سنجری» معاون یگان حفاظت منابع طبیعی استان و «فرزاد خسروی» رییس اداره منابع طبیعی روانسر در عملیات اطفا حریق در نقطه صفر مرزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه بر اثر انفجار گلوله های خمپاره عمل نکرده باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی مصدوم شدند، گفت: این سه تن پس از مجروح شدن به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل و تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند، حال عمومی آنها خوب است و امروز (پنجشنبه) از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با اعلام اینکه این افراد از ناحیه بینی، گونه، دست و پا دچار شکستگی و جراحت شده اند، توضیح داد که این افراد باید تحت اعمال جراحی زیبایی قرار بگیرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به فوت سه تن از نیروهای مردمی منطقه پاوه در حین اطفای حریق منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل و تسلیت به بازماندگان آنها گفت: نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست به همراه مردم همواره در راه دفاع از منابع طبیعی و خدادادی ایثار و از خودگذشتگی کرده اند.

کولانی منابع طبیعی را بستر حیات تمامی موجودات زنده دانست و افزود: حفظ آن یعنی حفظ آب و خاک، همان خاکی که دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس برای نگهداری آن ایثارها کردند و از جان خود گذشتند و امروز هم جنگلبانان و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست و متولیان حفظ و انفال الهی برای پاسداری آن از جان و مال خود خواهند گذشت.

او اظهار داشت: از نظر منابع طبیعی تفاوتی میان ایثارگران دوران دفاع مقدس با ایثارگران و شهیدان عملیات های نجات جنگل‌ها و مراتع و اطفاء حریق نیست چراکه جنگلبانان و نیروهای مردمی و دوستداران طبیعت با علم اینکه امکان مجروحیت و جان باختن در آتش وجود دارد به نجات جنگل‌ها و مراتع می شتابند و به خود می‌بالیم که از وجب به وجب خاک این دیار کرامت ،شجاعت، شهادت، عزت و غیرت دفاع می کنیم.

وی از مسوُولان دستگاه های مرتبط خواست باتوجه به شرایط سخت کار پرسنل منابع طبیعی و محیط بانان، این افراد را جزو ایثارگر محسوب کنند و برای آنها درصد جانبازی در نظر بگیرند.

وی گفت: در این دیار درخت بلوط نماد قوت و نان، اسطوره ایستادگی و استقامت این ملت است، شیرە درخت ون این دیار از خون سیاوش شریفتر است و ما جنگلبانان ایستاده ایم، استوار همچون بلوط و قسم یاد کرده ایم تا آخرین قطره ای خونمان این سرمایه ملی کشورمان را که حافظ سلامت فرزندمان است به خوبی برای آیندگانمان حفظ نماییم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار