مدیرکل میراث‌فرهنگی استان البرز با اشاره به پلمب کاروانسرای شاه عباسی به دستور دادستان کرج، گفت: یونسکو در مرمت کاروانسرای ینگی امام شراکت می‌کند.
کد خبر: ۸۶۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 02 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» فریدون محمدی درباره پلمب کاروانسرای شاه عباسی چند روز بعد از بازگشایی آن پس از ایام شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: به دلیل اینکه بخشی از این کاروانسرا به آشپزخانه تبدیل شد و مجاورت آن با منازل مردم آن‌ها را با مشکل مواجه کرده بود که در این راستا دادستان دستور پلمب این کاروانسرا را داد.

وی با بیان اینکه طبق صحبت‌هایی که با شاکیان انجام شد مقررگردید از شکایت خود صرف نظرکنند، افزود: بنا بر این است که این کاروانسرا از بهره‌بردار کنونی بازپس گرفته شود و تنها برنامه‌های فرهنگی و صنایع دستی در این مکان انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی نیز کارهایی برای توسعه فروش صنایع دستی در استان البرز انجام شده، بیان کرد: بازارچه دائمی صنایع دستی با کمک شرکت حامیان صنایع دستی در کنار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز برنامه‌ریزی شده که اکنون در حال غرفه سازی در این مکان 600 متری هستیم.

محمدی تصریح کرد: این نمایشگاه دائمی صنایع دستی اوایل ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص مشارکت یونسکو در مرمت کاروانسرای سنگی امام کرج، خاطر نشان‌کرد: کاروانسرای ینگی امام کرج از جمله کاروانسراهای شاخص جاده محور ابرایشم است که یونسکو برای مرمت آن تا کنون 400 میلیون تومان پرداخت کرده و کار مرمت آن در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: این کاروانسرا بعد از مرمت قابلیت این را دارد که به مرکز فرهنگی کاروانسراهای ابریشم تبدیل شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار