مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به این‌که این استان افتخار میزبانی از یکصد امامزاده جلیل‌القدر را دارد، گفت: از این تعداد سه امامزاده شاخص کشوری هستند.
کد خبر: ۸۶۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 01 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام علی دشتکی اظهارکرد: در اهمیت زیارت امامزادگان در کتاب جامع‌الاخبار از رسول خدا(ص) حدیثی آمده است که «من زار واحداً من أولادی فی الحیاة و بعد الممات فکأنّما زارنی، غفر له ألبتّة» یعنی کسى که یکى از فرزندان مرا در دوران حیات و پس از مرگم زیارت کند همانند کسى است که مرا زیارت کرده، البته آمرزیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه البرز افتخار میزبانی از یکصد امامزاده جلیل‌القدر را در ۸۳ بقعه دارد، افزود: از این تعداد سه امامزاده محمد، طاهر و حسن(ع) شاخص کشوری هستند.

مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اماکن متبرکه و امامزاده‌ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بیان کرد: در تمامی امامزاده‌هایی که شاخص کشوری دارند مراکز نیکوکاری افق تشکیل شده و در سه بخش اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه امامزادگان با این اقدامات به جایگاهی تبدیل می‌شوند که اثرات فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را با هم دارند، افزود: فعالیت در مراکز افق چه در زمان شیوع ویروس کرونا و چه در غیر آن ادامه دارد.

دشتکی با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی امامزادگان البرز، بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد کرونا، صحن امامزادگان بازگشایی شده و رواق‌ها همچنان بسته است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به‌زودی اجازه بازگشایی رواق‌ها نیز داده شود، اظهارکرد: در رواق تمامی امامزادگان البرز تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمادگی بازگشایی درها به روی مشتاقان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به اینکه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌ اجتماعی برنامه اقامه نماز جماعت در این اماکن برگزار شده و در کنار اقامه نماز برنامه فرهنگی را نیز داشتیم، تأکید کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فرهنگی عمدتاً به‌صورت مجازی برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار