رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: دانشجویان در راستای تحقق شعار جهش تولید طرح «ماسک ژله ای» را ارائه کردند که در این ماسک‌ها فقط قسمت تنفسی تعویض می‌شود و ضایعات آن کمتر از ماسک‌های دیگر می‌باشد.
کد خبر: ۸۶۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 29 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» محمدحسین برهانی با تاکید بر مشارکت و حضور جوانان در انجام ماموریت‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی،  گفت: تحقق کلام رهبری در این بیانیه وظیفه و تکلیف دانشجویان و  اساتید است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه اولیه حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده است، اظهار  کرد: دانشگاه آزاد یک شجره طیبه ای برای انقلاب شد و دانشجویان زیادی در مقاطع مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویان و اساتید در این دانشگاه فعالیت چشمگیری دارند، افزود: رسالتی که بسیج امروز دارد با دوره‌های قبل (دوران جنگ تحمیلی) متفاوت است؛ گرچه در همان راستا می‌باشد .  

وی رسالت امروز بسیج دانشجویی را رزم علمی دانست و افزود: طبق منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دانشجویان و اساتید  در دانشگاه‌ها یک رسالت علمی و پژوهشی بر عهده دارند و با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌ها و علوم دانش بنیان می‌توانند بسیاری از موانع و مشکلات را از سر راه کشور  بردارند.

برهانی همچنین با بیان اینکه کشور نیاز به تولیدات دانش بنیان  دارد، عنوان کرد: وابستگی به کشورهای دیگر باید آرام آرام برداشته شود و با تولید، گسترش علم، تبدیل علم به ثروت و رفع مشکلات موجود در جامعه به وسیله پژوهش و اقدامات علمی در دانشگاه‌ها این امکان ندارد.

وی همچنین با اشاره به تعامل بسیج دانشجویی با این دانشگاه، تصریح کرد: دانشگاه میدانی برای بسیج است که بتواند رسالت خود را انجام دهد و طبیعتا آغوش دانشگاه به روی بسیج باز است، مسؤولین دانشگاه از سر تا ذیل بر این عقیده هستند که اگر فضا برای بسیج باز باشد، بسیجیان می‌توانند خیلی از گره‌ها و مشکلات را رفع کنند و باعث پیشرفت جامعه شوند.

این استاد دانشگاه ظرفیت بسیج را بالا دانست، ادامه داد: مشهود شدن ظرفیت‌های بسیج دانشجویی به توان ما و دانشگاه وابسته است، گاهی ما می‌پذیریم از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم اما محدودیت‌های وجود دارد، که از طرف مجموعه ما می‌باشد. 

وی با تشریح اقدامات تعاملی بسیج دانشجویی با این دانشگاه، گفت: اخیرا پیشنهاد شده است، یک شرکت دانش بنیانی در بسیج تاسیس شود و یک بودجه ای به آن اختصاص دهیم؛ هم دانشجویان در تولید علم و هم یک منبع درآمدی از این طریق برایشان ایجاد می‌شود.

برهانی با اشاره به نقش و اقدامات اساتید در آموزش آموزهای دینی و انقلابی به نسل جوان در دانشگاه‌ها، افزود: کارهای زیادی انجام شده است ولی هنوز به مسیری که باید برویم و هدفی که باید برسیم دور هستیم، اساتید در فعالیت‌های زیادی با دانشجویان تعامل فکری و کاری دارند و در بخش حجاب و عفاف دانشجویان و اساتید در یک کار تحقیقاتی خوش درخشیدند.

وی فرهنگ بسیج را غنی و قابل تامل دانست، بیان کرد: دانشگاه آزاد ثمره و میوه انقلاب اسلامی می‌باشد و در دل انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی رشد کرد، این دانشگاه در بحث راهیان نور و فرهنگ جهادی از دیگر دانشگاه‌ها پیشتاژ است.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید و اقدامات دانشگاه در این عرصه، عنوان کرد: کلام و منویات رهبر معظم انقلاب نور است و اگر به آن عمل شود کشور از مشلات بیرون می‌آید، دانشجویان  در بحث جهش تولید طرح «ماسک ژله ای» را ارائه کردند، در این ماسک‌ها فقط قسمت تنفسی تعویض می‌شود و ضایعات آن کمتر از ماسک‌های دیگر می‌باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در پایان با بیان اینکه 18 محصول دانش بنیان از این دانشگاه از ابتدای سال معرفی شده است، خاطر نشان کرد:دانشجویان این دانشگاه با استفاده ازعلوم دانش بنیان به تولید انبوه فلزات کم یاب و نایاب (سلیسیوم) برای صنایع دفاعی  و هوایی دست یافتند، امیدواریم با عنایت خداوند و تفصیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دستاورد های بیشتری در این دانشگاه برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار