مدیرکل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: دریافت وجه نقد به جز هزینه بیمه و پول کتاب هنگام ثبت نام درمدارس این استان ممنوع است.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 28 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» سالار قاسمی با اشاره به اینکه شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی مطابق آیین نامه اجرایی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید به مدارس این استان ارسال شده است، اظهارداشت:بر این اساس به غیراز مدارس غیردولتی، شاهد و استعدادهای درخشان که شهریه مصوب را به هنگام ثبت نام دریافت خواهند کرد، سایر مدارس حق دریافت هیچگونه وجهی حتی در قالب کمک های مردمی را ندارند.

وی گفت: به غیر از هزینه کتاب و بیمه، دریافت هرگونه وجه توسط کارکنان مدرسه درهنگام ثبت نام غیرقانونی است و سرپرست دانش آموزان در صورت مشاهده، این موضوع را به ستاد ثبت نام فعال در نواحی و مناطق هشتگانه و اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش کنند و یا در سامانه آموزش و پرورش  شکایت خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: ازهمه دانش آموزان و اولیای استان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عدم پاسخگویی مسئولان و مشکلات مربوط به ثبت نام درمدارس استان، شکایات و پیشنهادهای خود را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش و دبیرخانه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام و ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان، با تلفن شماره ۳۲۵۲۵۶۵۷_۰۲۶ گزارش دهند.

قاسمی به ثبت نام دانش آموزان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه تا پایان مرداد ماه ۹۹ درمدارس پرداخت واضافه کرد: مدارس موظفند اطلاعات دانش آموزان به ویژه دانش آموزان پایه اول را تا پایان مرداد ماه سال جاری درسامانه سناد به طور روزانه ثبت کنند.

وی یادآورشد: گروه‌های ویژه نظارت و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان در طول مدت ثبت نام با مراجعه به مدارس و ستادهای ثبت نام در مناطق مختلف استان، ضمن نظارت و پایش مستمر، مراحل مختلف ثبت نام دانش آموزان در مدارس را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و در صورت گزارش هرگونه تخلف با متخلفان احتمالی برخورد قانونی مطابق مقررات و ضوابط انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: دریافت کمک‌های مردمی و هزینه کلاس‌های فوق برنامه مدارس دولتی و هیأت امنایی صرفاً پس از آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد و پرداخت کمک‌های مردمی به مدارس باید با اختیار، بدون اجبار و با واریز مستقیم به حساب رسمی مدرسه انجام شود زیرا دریافت هرگونه وجه به صورت نقدی ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه برای دانش آموزان است، افزود: ثبت نام درمدارس استان با توجه به محل سکونت دانش آموزان و اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان به استناد ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی مدارس انجام می‌شود.

وی گفت: اولیا باید بر اساس محدوده بندی مدارس برای ثبت‌نام مراجعه کنند،مدارس باید رعایت محدوده بندی را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس ابتدایی بعد از ثبت نام دانش آموزان پایه اول نسبت به گرفتن نوبت ازسامانه سنجش اقدام می‌کنند، اظهارداشت: سرپرست دانش آموزان به همراه فرزندشان می‌توانند براساس نوبت تعیین شده، به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

قاسمی بیان داشت: ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نیز براساس شیوه نامه سال تحصیلی گذشته انجام می‌شود و هر گونه تغییر و اصلاح از سوی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به زودی اعلام می شود.

وی ادامه داد: به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد لازم التعلیم فاقد مدرک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند، به استناد مصوبه هیئت وزیران و نامه ریاست جمهوری دردوم اسفندماه سال ۹۵، با ارائه حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور" فرمانداری‌ها" ثبت نام از آنها انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه انجام هرگونه مصاحبه، آزمون ورودی و تعیین شرط معدل برای ثبت نام در مدارس عادی ممنوع است، عنوان کرد: پذیرش دانش آموزان درمدارس غیر دولتی، شاهد، هیأت امنایی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی بر اساس دستورالعمل‌های ویژه خود انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت دانش آموزی البرز در هر سال تحصیلی با حدود ۱۲ هزار نفر افزایش در پایه‌های مختلف تحصیلی همراه است.

قاسمی تاکید کرد: پوستر شهریه مصوب ثبت نام دانش آموزان به خصوص درمدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باید درمعرض نصب شده باشد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار