معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به کاهش مصرف گوشت مرغ از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: به همین دلیل تولید گوشت مرغ در کشور تعدیل شد که این امر افزایش ناگهانی قیمت را در پی داشت.
کد خبر: ۸۶۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 28 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی تقی زاده گفت: با سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید متعادل و متناسب با تقاضا شده است.

وی اظهار داشت: کاهش تولید جوجه یک روزه نیز از عوامل افزایش قیمت مرغ است که این امر نیازمند مدیریت است .

تقی زاده  گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا میهمانی ها و تالارها تعطیل شد که به همین دلیل کاهش تولید در پی داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: برای حمایت از واحدهای تولیدی و تنها راه اینکه این واحدها تعطیل نشوند به دنبال طرح تولید «مرغ سایز» در این واحدها هستیم.

وی بیان داشت:  در دوران کرونا ۱۵ درصد تولید جوجه کشور کاهش یافت که به دنبال آن ۱۵ درصد فعالان بخش کنار گذاشته می شوند.

تقی زاده ادامه داد: دولت به دنبال آن است که به جای کاهش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در واحدهای تولیدی، ۱۵ درصد وزن مرغ کشتار شده را کاهش دهد.

وی گفت: هم اکنون وزن مرغ زنده در کشتارگاه ۲۵۰۰ گرم است که باید به ۲۲۰۰ گرم برسد تا هم مصرف کننده از گوشت باکیفیتی بهره مند شود و هم واحدهای مرغداری در تولید متضرر نشوند.

سود حلقه های پس از تولید در تولید مرغ درشت است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز افزود:‌  سود حلقه های پس از تولید شامل کشتار کن کشتارگاه و واحدهای عرضه به تولید مرغ درشت است زیرا کارمزد در این بخش بر اساس وزن تعریف شده است ودر وزن بیشتر دارای سود بیشتری به علت کاهش افت لاشه است.

وی تصریح کرد: سود حلقه های پس از تولید در هر قطعه مرغ سایز نسبت به مرغ درشت کمتر می باشد ولی سود تولیدکننده در تولید این مرغ است و باعث افزایش جوجه ریزی در واحد های تولیدی و استفاده حداکثری از ظرفیت فعال واحدهای پرورشی خواهد شد.

 مرغ های منجمد راهی بازار می شود

تقی زاده گفت:  در ایام شیوع کرونا و کاهش مصرف گوشت مرغ، ذخیره سازی خوبی در سردخانه های کشور و البرز انجام شد به طوریکه با انعقاد قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام و واحدهای تولیدی مرغ گوشتی و نظارت اداره کل دامپزشکی استان، بیش از۱۸۰تن گوشت مرغ به قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری و ذخیره سازی شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون به شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز  دستور داده اند تا این مرغ را به قیمت ۱۳ هزار تومان وارد بازار کند تا منجر به تعادل قیمت شود.

تقی زاده خاطرنشان کرد که قرار است تا ۲۲۰ تن گوشت مرغ منجمد وارد بازار شود.

ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی استان البرز در کل چهار میلیون و ۷۰۰ قطعه است ولی تولید با ۶۰ درصد این ظرفیت انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار