مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان با بیان اینکه ورود و خروج بسیاری از جا‌ها یکی است و بهتر می‌توان آنجا کنترل کرد، اما آرامستان شرایط دیگری دارد که می‌طلبد مردم خود بیشتر رعایت کنند افزود: در جایی مثل بانک که ورود و خروج افراد یکجاست، بهتر می‌توان کنترل کرد، اما به این امر کمتر توجه می‌شود و برخی از هم ماسک استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 27 June 2020
مدیر آرمستان موقوفه همدان با بیان اینکه به دلیل کنترل شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم در آرامستان ممنوع است گفت: طی دو هفته اخیر با جمعیت کثیری از مردم در آرامستان مواجه شده‌ایم و متاسفانه کمتر رعایت می‌شود.

به گزارش فارس، با شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم و حضور جمعیت زیاد در آرامستان همدان ممنوع شد، اما اخیرا شاهد حضور کثیری از مردم و برگزاری مناسبات و گاهی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک هستیم و این موضوع نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان در این خصوص اظهار کرد: تقریبا اطلاع‌رسانی لازم مبنی بر ممنوع بودن برگزاری مراسم‌های عزاداری در آرامستان انجام شده است.

احمد رحیمی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال برگزاری مراسم‌ها در آرامستان ممنوع بود و مردم رعایت می‌کردند گفت: با وجود اینکه خردادماه امسال مرکز بهداشت گزارشی مبنی بر بهبود وضعیت بیماری داد، اما همچنان مراسم‌ها را تا به امروز ممنوع کرده‌ایم.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان با بیان اینکه مدتی از موضوع کرونا گذشته است و متاسفانه مردم دیگر کمتر رعایت می‌کنند خاطرنشان کرد: مردم به ویژه بستگان متوفی به این موضوع توجه ندارند و ما کمتر می‌توانیم در مقابل اصرار‌های آن‌ها مقاومت کنیم.

وی بیان کرد: ما به بستگان متوفی اعلام می‌کنیم که مراسمی در آرامستان برگزار نکنند، اما متاسفانه توجه ندارند و خود صندلی و مداح می‌آورند و مراسم را برگزار می‌کنند.

رحیمی تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم تا اینگونه برنامه‌ها آن هم با حضور جمعیت زیاد برگزار نشود، اما گاهی متوجه نمی‌شویم و سر مزار دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی با تاکید به اینکه برگزاری مراسم‌ها در آرامستان ممنوع است، اما مردم رعایت نمی‌کنند عنوان کرد: ما با مردم نمی‌توانیم مقابله کنیم، خصوصا صحبت با بستگان متوفی که دو ماه سر مزار عزیزشان حضار نشده‌اند و داغدیده هستند، سخت است و اصرار‌هایی دارند که امیدوارم شرایط را درک کنند و باعث نشوند عده‌ای درگیر بیماری کرونا شوند.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان با بیان اینکه طی تماس بستگان متوفی برای اجرای مراسم دفن و کفن عزیز سفرکرده خود، تاکید داریم که بیشتر از پنج نفر حضور نداشته باشند، اما گاهی رعایت نمی‌کنند گفت: طی دو هفته اخیر آرامستان همدان بسیار شلوغ بوده و مردم کمتر توجه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد افزود: کنترل لازم از سوی مدیریت آرامستان انجام می‌شوند و نگهبانان و نیرو‌های اداری اقدامات لازم را انجام می‌دهند، اما می‌طلبد مردم هم رعایت کنند.

رحیمی با اشاره با اینکه ما اطلاعی از اینکه چه زمانی مراسم در آرامستان برگزار می‌شود، نداریم و صبح و بعداز ظهر با حضور جمعیتی مواجه می‌شویم که به آن‌ها تاکید می‌کنیم این کار را انجام ندهند گفت: ما در حوزه حمل میت با آمبولانس و خاکسپاری و... پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم و مردم هم باید بیشتر توجه کنند و مراسم‌هایی با جمعیت زیاد را برگزار نکنند.

وی با بیان اینکه فردی که در محیط آرامستان حضور می‌یابد خود باید بداند که حداقل ماسک و دستکش استفاده کند که متاسفانه برخی توجه نمی‌کنند گفت: ما نمی‌توانیم ورود و خروج مردم را نسبت به استفاده از ماسک و دستکش کنترل کنیم و این مسئله به خود آن‌ها برمی‌گردد.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان با بیان اینکه ورود و خروج بسیاری از جا‌ها یکی است و بهتر می‌توان آنجا کنترل کرد، اما آرامستان شرایط دیگری دارد که می‌طلبد مردم خود بیشتر رعایت کنند افزود: در جایی مثل بانک که ورود و خروج افراد یکجاست، بهتر می‌توان کنترل کرد، اما به این امر کمتر توجه می‌شود و برخی از هم ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره با اینکه مشکل ما از ابتلای افراد از فرد فوت شده نیست بلکه بستگانی است که سر مزار حاضر می‌شود خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان گفت: انتقال ویروس از فوتی وجود ندارد، اما بسیاری از بستگان که سر مزار حاضر می‌شوند می‌توانند ناقل بیماری باشند.

رحیمی گفت: حداقل از ۵۰ نفری که حضور می‌یابند ممکن است چهار نفر ناقل بیماری باشند که ما توصیه لازم را بر حضور کمتر، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله و... می‌کنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار