دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز گفت: بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در البرز سیگار، لوازم خانگی و پوشاک است البته سال گذشته کشفیات قابل توجهی در بخش خودرو داشتیم.
کد خبر: ۸۶۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 27 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» یاسر نژاد فلاح در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه البرز بارانداز قاچاق کشور است؛ اظهار کرد: از آنجایی که البرز محل گذر ۱۴ استان است به بارانداز قاچاق کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: گسست اجتماعی ای که در البرز وجود دارد باعث شده بیشترین آمارکالاهای قاچاق کشف شده در کشور به این استان اختصاص داشته باشد.

وی با بیان اینکه کالای قاچاق بزرگ ترین آفت اقتصاد کشور است افزود: تا وقتی مبارزه ساختاریافته‌ای با قاچاق کالا  صورت نگیرد نمی‌توان به رونق تولید در کشور امیدوار بود.

این مسئول با اشاره به اینکه در بسیاری موارد امکان اعلام آمار کشفیات کالاهای قاچاق وجود ندارد و این آمارمحرمانه است؛ توضیح داد: بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در البرز سیگار، لوازم خانگی و پوشاک است البته سال گذشته کشفیات قابل توجهی در بخش خودرو داشتیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز با اشاره به سرنوشت کالاهای قاچاق کشف شده توضیح داد: تعیین تکلیف کالاهای کشف شده با سازمان املاک تملیکی است که از سال گذشته در استان ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس قانون  برخی از کالاهای قاچاق کشف شده که نمونه مشابه داخلی دارند با هدف حمایت از تولید امحاء می‌شوند ولی سایر کالاها به مزایده گذاشته شده و به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به وضعیت داروهای قاچاق کشف شده در استان گفت: از آنجایی که البرز سردخانه اختصاصی نگهداری دارو ندارد داروهای کشف شده به تهران ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد سردخانه اختصاصی دارو در البرز هستیم تا بتوانیم داروها را در استان توزیع کنیم.

این مسئول با اشاره به میزان کشفیات سال گذشته ابراز کرد: سال گذشته سه هزار میلیارد و ۸۳۴ میلیارد ریال انواع کالا در استان کشف شده که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱۰۶ درصدی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار