کد خبر: ۸۶۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 27 June 2020
فرماندار گچساران گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناچار خواهیم شد که محدودیت‌های لازم را در بازار و اماکن عمومی برقرار نماییم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی خوانپایه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به روند صعودی افراد مبتلا به ویروس کرونا طی یک ماه اخیر در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه  در یک ماه گذشته  افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان با روند صعودی 2.5 برابری  مواجه بوده است.
 وی  با بیان اینکه در خرداد ماه امسال 181 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ادامه داد: با توجه به شرایط مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان به مردم هشدار ‌داده می شود که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام نمایند.
 فرماندار گچساران  ابراز کرد: در صورت عدم رعایت  پروتکل های بهداشتی ناچار خواهیم شد که محدودیت‌های لازم را در بازار و اماکن عمومی برقرار نماییم.
خوانپایه با بیان اینکه برای سلامتی مردم تعارف و دلسوزی بی مورد با کسی نداریم ، افزود: با رعایت پروتکل های بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی، استفاده از دستکش و ماسک می‌توان تاحدودی از شیوع این بیماری جلوگیری به عمل آورد.
 وی ادامه داد: متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی  و از سرگیری زندگی عادی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در مکان‌های عمومی موجب شد تا وضعیت این شهرستان  قرمز شود و  متاسفانه شاهد هستیم که روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان افزوده می‌شود.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران ادامه داد: شهروندان اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا با موجی از مبتلایان جهت بستری مواجه خواهیم شد که در نتیجه با توجه به کمبودهای امکانات و زیرساخت های بهداشتی و درمانی در شهرستان و استان  خدای ناکرده با مرگ و میر مواجه خواهیم شد.
وی تصریح کرد: مردم هشدارهای مسئولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.
 خوانپایه خاطرنشان کرد: در حال حاضر متاسفانه تعدادی بیمار مبتلا به ویروس کرونا  در گچساران وضعیت خوبی ندارند.
وی ابراز کرد: ویروس کرونا برخلاف تصوری که مردم عامه فکر می کردند در تابستان ضعیف نشده و تعداد مبتلایان افزایش یافته است.
خوانپایه ادامه داد:  بازگشایی صنوف  و سفر برخی از شهروندان گچسارانی به استان های خوزستان و بوشهر موجب جهش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شده است.
خوانپایه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا هرگونه برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری و تجمعات در شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
به گزارش فارس، از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندما سال گذشته الی 31 خردادماه تعداد 255 نفر مبتلا به ویروس کرونا در گچسارانی شناسایی شده که از این تعداد افراد مبتلا 181 نفر طی یک ماه اخیر در خردادماه بوده و تعداد 74 در ماه های گذشته بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار