دبیر اولین جشنواره‌ دکلمه‌ شعر کردی پاوه، برگزیدگان اولین جشنوارە دکلمە شعر کردی این شهرستان را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 25 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سونا بهرامی اظهار داشت: جشنوارەی دکلمەی شعر کردی برای اولین بار بە صورت مجازی با همکاری ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه برگزار و با استقبال علاقمندان این حوزە مواجه شد.

وی گفت :در میان 270 اثر ارسالی از هست استان کشور، هیأت داوران برگزیدگان این جشنواره را معرفی کردند.

دبیر اولین جشنواره‌ دکلمه‌ شعر کردی پاوه، هدف از برگزاری این جشنوارە را پاسداشت و تقویت زبان مادری و تداوم فعالیت‌های فرهنگی در ایام پساکرونا و کشف و آموزش استعداد‌های نو در حوزه دکلمه شعر کوردی اعلام کرد و گفت: این جشنوارە در دو بخش رقابت و استعدادیابی در بین گویش‌های مختلف زبان کوردی و گروه‌های سنی 15 سال به بالا برگزار شد.

وی افزود: رسالت اصلی دکلماتور رساندن مفهوم و حس اثر با صدایی رسا و زیبا به ذهن مخاطب است و یکی دیگر از اهداف مورد نظر این جشنواره را ایجاد انگیزه در دکلماتورهای کورد زبان برای خلق آثار ادبی_هنری فاخر در این حوزه و غنی کردن ادبیات شنیداری عنوان کرد.

بهرامی تصریح کرد: در خلال برگزاری جشنواره 270 اثر از هشت استان و 40 شهر مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط کارشناسان حوزه ادبیات و موسیقی شهرستان پاوه جهت بخش استعدادیابی بررسی شدند. همچنین آثار به تفکیک گویش، جهت بررسی اولیه و به‌صورت تجمیع نظر داوران، جهت بررسی نهایی بخش رقابت داوری شدند.

وی گفت: داوری بخش رقابت این جشنواره توسط «عبدالکریم سروش (آریاس)»، «دکتر مهری پاکزاد» ، «نظام صالحی»، «محمد فهیم» و «طاهره صیدمحمدی» انجام شد و هیأت داوران بعد از بررسی آثار ارسالی، نفرات برگزیده جشنواره شعر کردی 99 را بە این شرح معرفی کرد:

نفر اول: سمکو جهانگیری (سردشت)
نفر دوم: افشار مزدگیر (ارومیه)
نفرسوم: صابر بهرامی (پاوه) و هدی آزادی (ایلام)

بهرامی تصریح کرد: بر آن هستیم جشنواره‌ی دکلمه‌ی شعر کردی پاوه را به صورت سالانه برگزار کنیم و به امید خدا با عبور از ایام کرونا، این جشنواره به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی در پایان ضمن تبریک به برگزیدگان این جشنواره، از همکاری‌های صمیمانه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پاوه، زحمات هیأت داوران و همه عزیزانی که در برگزاری این رویداد فرهنگی همراه و یاری‌گر بودند تقدیر و تشکر کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار