معاون علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از موثر بودن پلاسما درمانی برای درمان بیماری کرونا در این استان خبر داد و گفت: ۴۳ طرح تحقیقانی با محوریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.
کد خبر: ۸۶۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 25 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» محمد نوری سپهر با اشاره به ویژگی‌های استان البرز در زمینه شیوع بیماری کرونا و پیش بینی شرایط سخت در دور اول‌، اظهار داشت:  با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه توانستیم کرونا را در استان البرز کنترل و مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با شیوع بیماری کرونا در سه حوزه  پیشگیری، درمان و  تحقیقات فعال شد، افزود: در حوزه پیشگیری تمام صنایع استان  توانستند با تولید محصولات ضدعفونی بخشی از نیاز استان و کشور را مرتفع کنند.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه در بخش درمان نیز با تمام پروتکل‌های روز درمانی بر روی بیماران کرونایی کار کردیم، بیان کرد: صنایع استان البرز علی رغم شرایط سخت کرونا دست از تولید نکشیدند.

 نوری سپهر، عنوان کرد:  در بخش علمی و تحقیقاتی نیز تلاش شد هم به پزشکان را در حوزه درمان کمک شود و هم بخش‌هایی که باید تولید کننده دارو باشند کارهایی را برای مقابله با کرونا انجام دادند.

 وی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که انجام شد بحث پلاسما درمانی برای مقابله با کرونا بود، تصریح کرد: در استان البرز همچنان با همکاری سازمان انتقال خون در حال انجام پلاسما درمانی هستیم.

 معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز  با بیان اینکه موثر بودن پلاسما درمانی در درمان بیماری کرونا ثابت شده است، خاطرنشان کرد: با تزریق پلاسمای بیماران بهبود یافته به بیماران کرونایی می‌توانیم به درمانشان کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه چند دارو توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شده که درحال آزمایش آن در استان البرز هستیم،گفت: کاهش بستری، افزایش بیماریابی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های درمانی از جمله کارهایی است که همچنان درحال انجام آن هستیم.

 معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه اکنون در حوزه مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان البرز با کاهش روبرو هستیم، افزود: در حال حاضر 43 طرح تحقیقانی با محوریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی البرز در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار