مدیرکل بهزیستی استان البرز اعلام کرد که نرخ سالمندی در این استان پرجمعیت و مهاجر پذیر طی سال های اخیر تاکنون روند فزاینده دارد.
کد خبر: ۸۶۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 24 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» اسدالله حیدری در نشست شورای سالمندان البرز گفت: براساس اخرین سرشماری البرز که درسال ۹۵ صورت گرفته جمعیت این استان ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار نفر بوده در حالی که جمعیت سالمندان از این سرشماری۲۱۴هزار و ۷۵ نفر بوده است.

 وی ادامه داد: تعریف سالمند یعنی فردی که بالای  ۶۰ سال است و رشد جمعیت طی این مدت ۲.۳۷ درصد بوده ولی رشد جمعیت سالمندان ۶.۵۳ بوده است.

حیدری گفت: اکنون ۲ مرکز ویزیت سالمندان در منزل دراستان البرز راه اندازی شده که تیم بهزیستی با حضور در منازل این سالمندان به آنان خدمات ارایه می دهند.

 وی اضافه کرد: همچنین ازطریق نهاد سازی اجتماعی سالمندان با پیشنهادی مبنی بر تشکیل انجمن سالمندان کارآفرین به دنبال آن هستیم تا از ظرفیت سالمندان از کارافتاده و تجارب آنان برای توسعه هرچه بیشتر استان بهره ببریم .

 مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: باید ظرفیت ها و بسترها را برای حضور هرچه بیشتر سالمندان درجامعه فراهم کرد و به گونه ای فرهنگ سازی کرد که این عزیزان به سرای سالمندان سپرده نشوند.

 وی تاکید کرد: بهزیستی درصدد است با تامین نیازهای معیشتی و رفاهی این قشر از جامعه هدف خود گام های موثری را برای تامین مطالبات آنان بردارد اما همراهی هرچه بیشتر سایر نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و دراین شرایط سخت کرونا دانشگاه علوم پزشکی را خواستاریم.

 حیدری اظهارداشت: متوسط رشد سالمندی درمردان ۶.۷۶ درصد است که نباید از این جمعیت و تجارب آنان غافل شد .

 وی اضافه کرد: جوان ترین شهرستان استان اشتهارد و پیرترین شهرستان البرز طالقان است که علت پیری طالقان کوچ جوانان این شهرستان به اشتهارد به دلیل فرصت های شغلی این شهرستان صنعتی است.

 دراستان البرز ۲۹ مرکز نگهداری سالمندان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار