کد خبر: ۸۶۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 24 June 2020

اشتغال  ۲۶۷ نفر از بانوان گیلانی در شرکت های تعاونی فرش

تابناک/ معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اشتغال ۲۶۷ نفر از بانوان استان در شرکت های تعاونی فرش استان خبر داد.

فرشید تحویلداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یک هزار و ۱۷۶ نفر از بانوان استان در قالب شرکت های تعاونی  فعالیت می کنند،اظهار کرد: یک هزار و ۱۳۴ نفر از آنان در ۱۶۲ شرکت تعاونی عضو هستند.

وی بیان کرد: این بانوان در بخش های مختلف اعم از باغداری ، پرورش گل وگیاه ، تولید فرش دستباف ، خدمات اموزشی ،خدمات بهداشتی و درمانی  فعالیت می کنند.

تحویلداری اضافه کرد: خدمات رایانه ای ، صنایع دستی، غذایی، دارویی ، بهداشتی ، گردشگری و هتلداری ، مدارس غیر انتفاعی و نساجی چرم و پوشاک از دیگر حوزه هایی است که بانوان استان در قالب شرکت های تعاونی در آنها فعال هستند.

وی تصریح کرد:  اشتغال بانوان گیلانی در قالب شرکت های تعاونی در بخش فرش بافی با ۲۶۷ مورد اشتغالزایی ، اموزش با ۹۰ شغل ، نساجی ، پوشاک و چرم با ۷۳ شغل و صنایع دستی با ۶۲ شغل از بیشترین  زمینه های فعالیت زنان در این مجموعه هاست.

 قریب به دو هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان با اشتغال ۳۲ هزار نفر و سرمایه ۸۳۸ میلیارد تومان  فعالیت می کنند که۱۶۲تعاونی بایک هزار و ۱۳۴ عضو و اشتغالزایی یک هزار و ۱۷۶ نفر مربوط به بانوان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار