مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز گفت: در نقاطی از استان البرز مانند اشتهارد حتی آب شربی که بتوان آن را شیرین کرده و برای عرضه به کار برد هم وجود ندارد، در اشتهارد  شاهد توسعه بخش مسکن و صنعت هستیم که این موارد مطابق طرح آمایش سرزمینی نیست.
کد خبر: ۸۶۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 23 June 2020

پرکردن استخر با آب آشامیدنی در البرز!!

به گزارش «تابناک البرز» ذوالفقار مهدی زاده در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۸۰درصد آب شرب البرزی‌ها از طریق  ۵۲۰ حلقه چاه  تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها ۲۰درصد آب شرب مورد نیاز استان از آب‌های سطحی و سدها تامین می‌شود، ادامه داد: استفاده بیش از حد از منابع آب های زیر زمینی باعث شده طی یک دهه گذشته عمق چاه ها از میانگین ۱۵۰ متر به ۲۰۰‌تا ۳۰۰ متر رسیده برسد.

 وی ادامه داد: بدون شک آبی که  از چاه‌های عمیق برداشت می‌شود به مراتب حجم و کیفیت کمتری دارد.

 مدیرعامل آب و فاضلاب  البرز با بیان اینکه منابع آبی استان رو به کاهش است و در حال حاضر ظرفیت‌های جدیدی برای برداشت آب نداریم، افزود: در کنار آن رشد جمعیتی در البرز را داریم؛ به گونه ای که بر اساس فروش انشعابات آب سالانه یکصد هزار نفر به جمعیت استان افزوده می‌شود و این مهم‌ سرانه مصرف آب را بالا می برد.

 وی در ادامه با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب به ازای هر نفر در البرز ۲۱۰ لیتر در هر شبانه روز است، گفت: این در حالی است که استاندارد تدوین شده برای این مهم به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر و سرانه مصرف کشوری آن نیز ۱۹۰ لیتر در طول شبانه روز است.

 مهدی زاده اشاره کرد: اختلاف حدود ۲۰ تا ۳۰ لیتری که میان سرانه مصرف آب توسط هر نفر در طول شبانه روز در البرز و سطح کشور وجود دارد، ناشی از مصرف آب شرب برای آبیاری باغچه‌ها، باغ ویلاها یا پرکردن آب استخر ویلاها است‌ که خیلی از آنها درون‌شهری نیز هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز گفت: در فرودین و اردیبهشت ماه سال جاری تا رقم حدود ۱۲درصد افزایش مصرف آب را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم،  در حال حاضر نیز حدود ۷ تا ۸درصد مصرف را در این قیاس با سال گذشته داریم.

 به گفته مهدی زاده در فرودین و اردیبهشت ماه امسال هنوز کولرهای آبی نیز روشن نشده بود و بالا رفتن بخشی از مصرف آب به دلیل افزایش شستشوها و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا بوده است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار